Schrik

Hoi meiden,
Ik 2 vraagjes, ik heb laatst 2 dingen gehoord waar ik niet echt blij van werd:

ik ben monnikspeper gaan gebruiken, omdat mijn cyclus enorm schommelde en het werkt volgens mij. In de bijsluiter stond dat het tevens de vruchtbaarheid verhoogde, dus mooi meegenomen dachtik. Nu las ik laatst op dit forum dat monnikspeper juist een zwangerschap tegenhoud! Wat is nu waar?
Ik ben er wel meteen mee gestopt.

en ik las laatst dat als de vrouw niet (bijna) gelijk klaarkomt met de man, je dan niet zwanger kan worden, omdat bij het klaarkomen de baarmoedermond even opengaat en zoniet het zaad dus niet naar binnen kan. Met al dat klussen heb ik best wel eens dat dat niet lukt, kan dat dan echt niet?

Wie kan mij uit de brand helpen? Denk je goed bezig te zijn, hoor je dit soort neg.berichten.

Allemaal verder veel succes en voor de nieuwe zwangere, van harte!!

Lin
 
Hoi Lin

Nou,over dat klaarkomen kan ik je uit de droom helpen,hoor.
Ik heb twee kinderen, uit mijn vorige huwelijk.
Tijdens mjn 15-jarige relatie met mijn ex geen enkele keer klaargekomen.
Het moet dus wel een fabeltje zijn!!
Nu, echter, lukt dat prima en ik moet zeggen dat bevalt mij best.

Jeanette
 
Met die Monnikspeper kan ik je niet helpen. Misschien kan je er wat op intenet over vinden.

Wat betreft het verband tussen klaarkomen en zwanger worden, dit kan het ontstaan van een zwangerschap wel bevorderen omdat de zaadjes als het ware naar binnen worden gezogen waardoor ze eerder in de eileiders zijn waardoor ze soms precies op tijd zijn voor de eisprong. Een eitje is maar 6 uur vruchtbaar en een zaadcel doet er wel een paar uur over om 'de tocht' af te leggen.

Het is dus geen vereiste om zwanger te worden, maar je kan natuurlijk tegen je partner zeggen dat dit wel zo is. Gaat/blijft ie misschien goed zijn best doen. Zonder komen ze er ook wel hoor!

SUcces!
 
Ik wil niet vervelend doen hoor maar een eicel leeft 12 uur en geen 6 uur. Zaadcellen daarentegen kunnen 24 tot 48 uur leven.
Het tegelijk klaarkomen daar moet je niet teveel notitie van nemen. Hoe meer je er aan denkt hoe minder je klaarkomt. Mijn advies is geniet er zoveel mogelijk samen van en wees creatief. Het "verplicht" samenzijn op deze dagen moet je net zo lekker maken als wanneer het niet verplicht is.

Succes Jol
 
Ik heb vorige week ergens op internet gelezen dat monnikspeper als anticonceptie kan worden gebruikt en dat het vrouwen die zwanger willen worden erg afgeraden wordt om het te gebruiken.
Ik weet alleen even niet meer op welke site ik dit gelezen heb.
Als ik het weer weet, laat ik het weten.
 
Goh, als je alleen zwanger kon worden als je klaarkomt dan zou er geen overbevolking zijn. Maar zonder gekheid, de dagen rond je ovulatie gaat je baarmoedermond langzaam open staan en wordt er vruchtbaar slijm geproduceert. Dit slijm is vrij essentieel want dit houdt het sperma in leven en hierdoor kan het lekker naar binnen zwemmen. Een orgasme kan enigzins behulpzaam zijn doordat het samentrekken van je baarmoeder het slijm met het sperma een duwtje mee kan geven. Een orgasme is dus geen vereiste maar wel lekker natuurlijk.
Over de monnikspeper: er zijn ook gewone voedingsmiddelen die je cyclus enorm kunnen helpen, (en waar je i.t.t. pillen niet teveel van kan eten). Probeer het eens met voeding met veel vitamine C, E en B6, dus veel fruit en groente voor de C, tarwekiemen voor de E en bijv. een handje walnoten per dag voor de B6. Er zijn boeken over het verband tussen je vruchtbaarheid en wat je eet, dan kan je je beter informeren.
Succes
 
anders helpt het misschien om na je man klaar te komen, ipv tegelijk, eerder of niet.
heb eens een live filmpje gezien op discovery. een camera in de baarmoeder, en wat er dan gebeurd met de baarmoedermond bij het klaarkomen.
het geeft de spermacellen inderdaad een duwtje.
we lijke wel dokter ruth met zijn allen, maar je weet maar nooit hoe we elkaar zo kunnen helpen .
succes in ieder geval met alles.
groeten, Adren
 
Terug
Bovenaan