schrikken en ovegeven

A

Anoniem

Guest
mijn dochtertje van 2 weken kan zo ontzettend schrikken. danligt ze aan de borst of slaapt ze en dan ineens schrikt ze zo dat haar oogjes open gaan en haar handjes tot boven haar hoofd. haar hele lichaam schokt ervan. best sneu om te zien.

ook geeft ze na de bv veel over. soms met boog en achterelkaar. ik weet dat baby's veel overgeven ivm niet goed werkende maagklep, maar ik vind het toch wat vell. ze wil dan vaak ook weer aan de borst omdat ze dan weer honger heeft.

zijn er meer moeders op het forum waarvan hun baby overgeeft en tot hoe ver is g=dit erg? ze groeit wel   ong 10 gram pd. ook is ze niet suf.

hoi hoi
allereerst gefeliciteerd met je dochtertje.
dat ze veel schrikt is normaal hoor dat hebben heel veel baby,s.
en over het spugen,mijn zoontje had het ook heel erg en was eigenlijk nooit vol omdat hij zoveel spuugde,ook huilde hij erg veel.na drie maand van ellende heeft hij wtee weken in het zieknhuis gelegen en toen hij eruit kwam had ik een tottaal ander kind weer.
hij heeft andere voeding gekregen en prepulsid.
nou hoeft dit niet bij alle baby,s hetzelfde te zijn maar ik zou het wel inde gaten houden als ik jou was.wat je ook kunt proberen is melk afkolven en daar een beetje johanes brood pit meel in de melk doen zodat het wat dikker is,en dan gewoon met de fles geven.hoop voor je dat het beter gaat want niets is zo sielig als een kindje wat honger heeft.
liefs sil

hoi jarnos,

Ik probeer steeds te antwoorden op het feb-forum maar er is weer es wat mis met de site!

Ik herken het spugen van mijn oudste kinderen, maar nu heb ik er geen last van.
Ik denk dat je je kindje wat vaker moet laten boeren.
Gewoon na een paar minuutjes drinken van de borst afhalen en dan laten boeren.
Daarna kun je ze weer aanleggen.
Volgens mij heb je een hele snelle stroming van je melk.
Je kunt ook na het toeschieten wat afkolven, zodat de stroming wat minder is.
Daarna kan ze weer verder drinken.
Ik weet dat babies heel snel de voedingsstoffen uit de voeding halen, en meestal is het niet erg als ze daarna spugen. Ik zou ze niet steeds opnieuw aanleggen, w.s. zit ze gewoon te vol!
Mijn Nadia heeft wel es de hik na het drinken, en dan geef ik ze nog een paar slokjes en dan is het zo over. Overigens ben ik na een kwartiertje klaar met voeden, ze is in een week tijd 400 gram aangekomen!
Ik ben natuurlijk geen expert, maar heb wel veel ervaring!

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord, als je nog wat wilt weten help ik je graag.

succes en groetjes, Linda en Nadia

dank je voor de tips. ik gae meteen proberen. ze ligt vaak ook in de box g=heel moeilijk te kijken en maakt dan hele moeilijke geluidjes. het lijkt net alsof dr iets goed dwars zit.
mijn melk stroomt idd heel snel. ik hoor haar soms echt klokken.
ik laat nog weten hoe het gaat.

dank je voor de tips. ik gae meteen proberen. ze ligt vaak ook in de box g=heel moeilijk te kijken en maakt dan hele moeilijke geluidjes. het lijkt net alsof dr iets goed dwars zit.
mijn melk stroomt idd heel snel. ik hoor haar soms echt klokken.
ik laat nog weten hoe het gaat.

Terug
Bovenaan