Schrikkerig en bang

Janneke is erg schrikkerig. Als ze op schoot zit en ik maak onverwacht een hard geluid dan schrikt ze erg.
Ook is ze bang voor bepaalde voorwerpen. De plumeau bijvoorbeeld. En als ik zwarte sokken aan heb en ik beweeg m'n voeten (als ze dat ziet) is ze ook bang. En ik heb 2 nepplantjes staan, donkergroene bolletjes, is ze ook bang van.
Hebben jullie kleintjes dat ook wel?

Liefs mij

Hahaha!!
Yep..............hier ook een klein, bang uitgevallen meisje..............als ik nies (of haar vader, een aantal decibellen harder), bij onverwachte bewegingen, inenen een lamp aandoen terwijl ze voor de spiegel staat, ineens in een hele drukke ruimte komen...............huilen geblazen...........in eerste instantie (tot 4 maanden ofzo) gingen haar arrmpjes dan nog helemaal uit elkaar, de echte schrikreflex, maar dat wordt nu minder.
Maudy   is veel samen met mij alleen thuis, dus dan is het erg rustig in huis, maar als haar vader er is (terug van een vlucht dus een aantal dagen thuis) dan is het gewoon onrustiger in huis. Ik ben nu zelf ook bewust meer lawaai aan het maken, gewoon om haar te laten wennen. Ook denk ik dat het goed is dat ze naar haar oppasmoeder gaat, daar lopen nog meer kindjes, ook ouder dan zij, en die kunnen een hoop kabaal maken.
Langzaam went ze daar aan, en moet ze zelfs een beetje lachen.................het komt wel goed, en misschien zijn het gewoon kindjes die van rust om zich heen houden............
Geef Janneke een kus van me!

Liefs Rimke

Mijn dochter Lara (nu 2 jr 2 mnd) had dat ook best wel; in het eerste jaar schrok ze ook al heel snel van harde, onverwachte geluiden. Voor sokken of plantjes is ze nooit bang geweest trouwens...
Nu met m'n zoon Mika ( 5 mnd) merk ik dat hij veel minder schrikkerig is. IS dus per kindje verschillend. Ik denk dat je er weinig aan kan doen; 't gaat wel over.

Wat betreft de sokken of plantjes; je kunt proberen of ze het minder eng vindt als je haar er rustig en samen met jou mee kennis laat maken. Langzaam er naartoe gaan, aanraken, voelen en er over vertellen (Wat is het, wat doet het, vergelijken met soortgelijke dingen). Je staat er versteld van wat die kleine dreumessen al begrijpen!

Succes ermee!

Hoi bedankt voor jullie reakties.
Iemand van het cb is van de week nog bij me geweest en zij zegt dat het de leeftijd is, dat ze overal bang van kunnen zijn.
Nou ja, als ze maar niet bang van mij wordt... .

Hier nog een mama van een bang kindje;)

Isra schrok van ALLES! Zelfs als je aan het eten was en iets te hard een lepel op t bord liet zakken, niezen lachen, pff...haha.

Wat bij ons werkte is een "boe" spelletje. Ik heb dr af en toe best flink laten schrikken en meteen hierna weer lachen en vroliojk doen. toen ervaarde ze dat zo'n schrik gevoel, niet eng hoeft te zijn..Dit heeft natuurlijk niets met stilligende dingen te maken hoor, waar ook kindjes bang voor zijn, Isra is ook erg bang voor honden, zelf nephonden:S snap niet waar dit vandaan komt, gewoon blijven proberen in contact te blijven met die beestjes denk ik maar.

succes ermee;)

Raaf was ook heel schrikkerig, maar we maakte er altijd een grapje van. Hij moest vaak huilen als er iemand nieste of hoeste, maar vanaf het moment dat we er een grapje omheen maakte is het over.
Raaf moet nu bv al enorm hard lachen als je alleen al, ha ha ha tjoe doet... En als ie schrikt van wat gehoest dan zeg ik altijd: uch uch, en dan moet ie lachen.
Voor de rest heeft ie gelukkig geen voorwerpen die echt eng vind... kun je het de kleine meis niet laten voelen en onderzoeken? Misschien neemt dat wat angst weg.

groetjes, Sas
Raaf 20-08-2008

Terug
Bovenaan