Schrikreactie / schrikreflex

Hoi, Caspar heeft, net als alle pasgeboren baby's, een schrikreflex: bij schrik armen en benen wijd spreiden. De laatste paar dagen schrikt hij echter wel heel erg snel en gaat dan ook intens hard huilen. Daarnet schrok hij bijvoorbeeld van mijn hoesten. En eerder op de dag van het doorspoelen van het toilet. Caspar wordt morgen 12 weken. Is dit voor iemand herkenbaar?

Ja ik herken het helemaal....
Jason is nu 15 weken bijna en het word nu weer minder.

Hij had het zelfs zo dat hij soms helemaal in paniek kon raken en je gewoon angst in zijn ogen zag.

gelukkig was het maar een week zo extreem. Maar nog steeds kan hij van de meest vreemde geluiden schrikken.

ach gelukkig wordt het steeds minder :)

Met twaalf weken maken kindjes mentaal weer een 'sprongetje' en zitten ze minder lekker in hun velletje waardoor ze dus eerder schrikken of van slag zijn. Ik zou me er niet veel zorgen over maken, waarschijnlijk is het binnen 2 weken weer over.

hier is het ook hoor.
als papa gaat hoesten schrikt alicia er gewoon wakker van en dan ook even huilen totdat we haar troosten.
ze is inmiddels alweer 14 weken oud

jorn schrok vanochtend van me, toen ik alleen maar naar hem keek en hoeste... zo stom... daarna was het echt huilen geblazen. hij is nu 11,5 weken.. en idd wat al eerder gezegd is. dat is zo rond het mentale sprongetje.. dan is alles eng en nieuw... gaat wel weer over hoor... rustig blijven :D

Terug
Bovenaan