Schrikreflex

Hoe vaak heeft een baby gemiddeld de schrikreflex?
Ik heb het idee dat onze baby dit wel erg vaak heeft. Bij elke keer proberen in te slapen toch zeker wel zo'n 6x als ik de armpjes vasthoud, en nog veel vaker als ik haar haar gang laat gaan waardoor ze dan dus niet in diepe slaap komt.

Inbakeren lukt niet door reflux.

Ik heb het idee dat ze telkens schrikt door iets in haar lichaam, de reflux misschien?
 
Dit is heel normaal, juist vanwege deze reflexen bakeren wij in op aanrader van de kinderarts. Waarom zou je met reflux niet inbakeren?
 
Hoi, onze kleine heeft ook reflux en hebben we ook altijd ingebakerd, tot hij zich eruit ging wurmen. Eventueel is de puckababy piep(ik weet niet hoe oud je kleintje is? Anders miss de puckababy mini) een mooie oplossing, hebben wij ook gebruikt na het inbakeren. Nu slaapt hij inmiddels in een normale slaapzak omdat hij nu juist z’n armen los wil (3 maanden). Hopelijk helpt het je kleine lekker en rustig slapen :)
 
Volgens mij wordt inbakeren bij veel spugen afgeraden ivm veiligheid. 
Die reflex is wel normaal. Dat jonge babies niet diep slapen heeft ook een biologische functie, lees er maar eens over op google. Dat gaat vanzelf beter. Mijn dochter was een kma/reflux kindje en ging vanaf 3/4 maanden vanzelf slaapjes koppelen en wat langer en dieper slapen. 
 
[quote quote=10533950]Volgens mij wordt inbakeren bij veel spugen afgeraden ivm veiligheid. 
Die reflex is wel normaal. Dat jonge babies niet diep slapen heeft ook een biologische functie, lees er maar eens over op google. Dat gaat vanzelf beter. Mijn dochter was een kma/reflux kindje en ging vanaf 3/4 maanden vanzelf slaapjes koppelen en wat langer en dieper slapen. [/quote]Ja bij heftige reflux afgeraden, vooral bij stikken in voeding
Kma/reflux komt bekend voor ja, maar goed om te horen dat het dus beter gaat als de reflex verdwijnt.
 
Terug
Bovenaan