Schrok mij dood en waarschijnlijk straks door naar stadium IVF

Wat een ontzettende domper, of ik een klap met een mokerhamer tegen mijn hoofd heb gekregen.

Vanochtend belde de gynaecoloog mij mobiel.
Dit wist ik want ik was aan het wachten tot zij mij de uitslag van het zaad tijdens de afgelopen IUI behandeling (die dus niet is gelukt) zou doorgeven.

De bewegelijkheid was weer niet goed, dit terwijl uitslagen van eerdere zaadonderzoeken perfect waren, was nu het zaad niet bewegelijk genoeg en de hoeveelheid zaadcellen hield ook zeker te wensen over.

Ze vertelde mij, dat ik nog wel een keer IUI kan doen (heb morgen ook al weer een afspraak voor een uitgangsecho staan) maar als dan de zaadproductiviteit weer minimaal is heeft IUI dus niet veel zin in ons geval.

En zullen wij direct voor IVF doorgaan.............

Nou je snapt het wel, dan hoor je dat even op je werk zeg, de grond viel even compleet onder mijn voeten weg. Ik had moet ik eerlijk zeggen dit keer best goede hoop (IUI behandeling) en de IUIs zelf daar zag ik ook best heil in. Maar nu gaat alles ineens zo zo snel............

Als ik thuis kom ga ik eens ff lekker een potje janken, en ik heb gelukkig al weekend (tot dinsdag) dus even tot mezelf komen en deze schrik samen met het mannetje vewerken dit aankomend weekend.

Wat kan het leven toch K.. zijn af en toe he!

Cynthia

He gatsie,wat een naar bericht...
Ik hoop dat het dit keer toch raak is en anders dat het met ivf snel lukt maar ik kan me enigzins voorstellen dat je geen zin hebt in ivf,het is een heel gedoe allemaal en je hoopt toch altijd dat het met iui lukt..
Veel sterkte de komende tijd en hou ons op de hoogte.

Liefs Esther

Oh sorry,wat een domme opmerking van mij..de iui is niet gelukt lees ik nu..sorry...
Ik dacht dat je nog aan het wachten was op je menstruatie..sorry sorry sorry...

Liefs Esther

He lieve Cynthia,

Bah......wat een rot nieuws. Ik kan me voorstellen dat de grond onder
je voeten wegzakt als je plots zo'n nieuws te horen krijgt. En je stond
zo positief tegenover IUI en dan opeens...klats boem krijg je zo'n
nieuws te horen.

Heb je vandaag je uitgangsecho gehad? Hopelijk konden ze je nu wat vrolijker nieuws vertellen (of wanneer krijg je de uitslag?)

Lieve Cynthia, heel veel sterkte voor jou en je mannetje en hopelijk is
IVF niet nodig en wordt je mega zwanger door je 3-de iui (drie keer is
scheepsrecht toch??)

Veel liefs van Indy

Hallo lieverds,

Jullie woorden doen me erg goed zeg, en zie het vandaag allemaal weer wat zonniger in.
Heb vandaag de uitgangsecho gehad. En alles zag er goed uit. Dus mocht gelijk weer beginnen met de puregon.

We gaan maar gewoon vol goede moed voor deze poging, en hopelijk met resultaat dus.

Heb het IVF gesprek wat mijn fertiliteitsarts eigenlijk volgende week al met ons wilde bespreken even opgeschort tot zeker naar de inseminatie. Ik bedoel als ik tijdens een poging IUI al met IVF bezig ben dan lijkt die poging mij al gedoemd te mislukken. Maar dat is misschien persoonlijk, wil deze poging nog proberen met goed gevolg te doorlopen, ik denk dan" Het is de goden verzoeken als je dan al met IVF in je hoofd zit, dat doen we toch wel daar niet van maar goed, ach jullie snappen me waarschijnlijk wel!

Mijn Pa was jarig vandaag, en kom net terug van de verjaardag, gezellig was het ondanks dat ik vandaag nog steeds niet helemaal jofel in mijn vel zit.

Ga nu slapen, morgen ff lekker shoppen.......................ga mezelf eens lekker verwennen met het een of ander.

Cynthia

heee cynt,

Ik schrijf net dat het me niet lukt om op berichtjes te reageren maar prompt doet hij het nu.
Hoe is het nu met je? Alweer een beetje bijgekomen van de Schrik? Ik vind het goed dat je eerst nog eens IUI probeert hoor. Een slechte zaadkwaliteit kan ook een eenmalige misser zijn. Mijn gyn. zei dat namelijk. IVF is toch weer heel anders dus ik denk dat je verstandig handelt.
Geniet lekker van Rogier en we mailen!!!!!

lfs inge

Terug
Bovenaan