schudden!!!!!


Hallo moeders,

Ons zoontje, hij is 5 maanden zit nu constant nee te schudden met zijn hoofdje.
Herkent iemand dit, of is dit totaal vreemd wat jullie lezen?
Ik hoop een reactie.

Groetjes Bianca
 
Hoi Bianca,

Mijn zoontje doet dat ook. Hij begon ermee toen hij een maand of 6 was en is nu al 10 maanden. Ik dacht dat het een tik was. Ik heb het gevraagd bij het cb en ik hoefde me nergens druk om te maken. Het schijnt dat een heleboel kindjes dat doen.

Groetjes,
Nanda
 
Hoi Bianca,

Mijn zoontje doet dat ook sinds dat hij zo'n maand of 5 is.
Hij doet dit vooral als hij moe is. Vaak ligt hij in zijn bedje flink met zijn hoofd te schudden voordat hij in slaap valt.
Ik vond het in het begin eng om te zien, maar volgens de arts van het CB geen reden tot zorg.

groet,
Birgit
 
Nee hoor, niets vreemds aan. Dat deed mijn zoontje op een gegeven moment ook toen ie een maand of 6 was. volgens het cb was dat gewoon een tik die vanzelf weer over gaat.
 
heeft mijn zoontje ook wel is "last" van, hij ligt dan ook in een deuk. het is erg komisch om te zien in elk geval en hij vindt het zelf ook errug grappig. Maak me in elk geval geen zorgen om.
 
Hallo Bianca,

Ik herkend dit. Mijn zoon heeft het altijd na zijn fles. Dan til ik hem op om een boertje te laten en dan gaat van links naar rechts met zijn hoofd over mijn schouder heen, nee schudden dus. Na enige minuten stopt het dan. Ik heb geen idee wat het is. We hebben wel dieetvoeding voor hem voor koemelkallergie en we zijn aan het onderzoeken of hij reflux heeft. Ik weet niet of dit bij jou misschien bekend in de oren klinkt? Ik hoop dat je even terug mailt of jou zoontje dit misschien ook heeft?

Groetjes Hilly
 
Hoi Hilly,

Ons zoontje heeft het schudden niet op vaste momenten.
Wel is het zo dat inmiddels via Dauwworm (een soort allergische uiting) duidelijk is geworden dat hij door erfelijke factoren overgevoelig is voor bepaalde stoffen. Koemelk lijkt hier niet bij te horen omdat hij normaal reageert op z'n fles.
'Reflux' zegt mij niets maar we willen op het CB wel bespreken of dit soort zaken vaker voorkomen.
Het schudden duurt bij hem overigens maar een paar tellen.

Groetjes Bianca

 
Hoi Bianca,

Onze zoon schudt ook graag nee. Hij vindt het prachtig om te doen. In het begin (ik denk zo 5 maanden) vond ik het een beetje eng. Ik dacht nog aan epilepsie, maar dat is het echt niet hoor. Hij vindt het gewoon leuk. Het duurt inderdaad meestal maar een paar tellen. Hij doet het ook na als iemand het tegen hem doet. Geen zorgen maken dus, er zijn veel kindjes die nee schudden gewoon leuk vinden.
Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan