schuimende ontlasting

Mijn zoon heeft eigenlijk sinds zijn geboorte (22 mei 2003) schuimende ontlasting. Hij laat ook veel winden. Zijn ontlasting is wat slijmerig en in stukjes. Hij heeft geen krampjes of anderzins klachten. Ik heb al navraag gedaan bij het consultatieburo en de borstvoedingsvereniging. Verder dan een eventuele koemelk intolerantie komen we niet. Ik ben vandaag precies een week bezig met koemelkvrij dieet maar ik zie geen enkele verandering in zijn ontlasting. Is er iemand die dit herkent en weet hoe dit kan?
 
beste hennie,
wat jij van je zoon zo aangeeft hat onze zoon ook toen hij eenmaal op de nutrilon pepti zat ging het beter een nicht van mij haar dochter had dezelfde klachten en heeft een hypo allergeen voeding gehad en ging het ook beter na een tijdje (het duurde wel even voor het beter ging met onze zoon trouwens )
veel succes maaike
 
Hallo Hennie,

Onze zoon heeft ook veel schuimende ontlasting gehad en af en toe ook stukjes erin. Die bleven vaak zelfs plakken aan zijn billen. Het is nu veel minder, hij is nu 3 maanden. Ik geef nog steeds borstvoeding en hij heeft nog steeds wel veel last van winden. Volgens mij is het allemaal normaal. Zolang je zoon maar tevreden is en goed groeit zou ik me geen zorgen maken.
 
Hallo Henny,

Onze dochter had het ook en bij haar bleek het niet alleen een koemelk-intolerantie te zijn maar ook een lactose-intolerantie. Lactose is een melksuiker en zit dus in melkproducten maar kan ook op "los" gebruikt worden en zit in nogal wat producten bv in koekjes en brood (broodverbeteraar). Net als koemelk trouwens. Het zit in meer producten dan je denkt. Er zijn behoorlijk wat koemelk en lactosevrije producten te koop. De winden en schuim horen bij het koemelk/lactose beeld maar het hoeft natuurlijk niet de oorzaak te zijn. Hoe is het met zijn huidje? Is hij vaak verkouden? Heeft hij alleen een loopneusje? Piept met ademhalen? Dat zijn ook nog symptomen die bij een koemelk/lactose allergie of intolerantie voorkomen. Ik zou zeker doorgaan met de borstvoeding en met groenten en fruit wachten tot hij zo'n 6 maanden is. Dan pas zijn de darmpjes redelijk goed gerijpt om andere voeding te verwerken.

Groetjes, Jet
 
Terug
Bovenaan