<p>Goedenavond medemamas (to be),</p><p>Ik moet even iets van me afschrijven en hopelijk herkent iemand zich in mijn verhaal of kunnen jullie mij tips geven. Toen ik zwanger was wist ik al meteen ik wil geen crèche of opvang of iets dergelijks. Dit in verband met mijn panische angsten voor misbruik of wiegendood of wat dan ook. Ik heb ook een verschrikkelijke zwangerschap gehad met angsten voor stilgeboorte etcetera (en ja ik heb hier over gepraat met iemand). Toen ze er was heb ik minstens 8 maanden haar een apparaatje op de pamper aangedaan omdat ik bang was voor wiegendood. Ook slaapt ze nog bij ons op de kamer. Nu loopt ze sinds 2 maanden en begin ik het heel vermoeiend te vinden met de Corona. Ik voel me schuldig dat ik me zo voel omdat ik zelf de keuze heb gemaakt dat ze niet naar de opvang gaat. Mijn stiefmama past op, maar dat is 1 dag in de week en verder moet ik ook werken. Maar als ik dan thuis ben weet ik soms echt niet meer wat ik moet doen met haar qua spelen en wandelen enzovoorts en zit ik veel op de bank en zet ik vaak de tv aan. Schuldgevoel is er nu echt veel. Man is altijd gaan werken. </p>