schuldgevoel

Hallo,

Ik ben nu zeven weken en 4 dagen zwanger. Het is inmiddels wel tot me doorgedrongen dat ik mama word. Ik ben natuurlijk wel blij, maar echt op een roze wolk zitten doe ik niet.
Ook niet nadat ik gisteren een echo heb gehad en het hartje heb zien kloppen. Ik voel me hier heel schuldig over. Ik snap ook niet hoe het komt dat ik nog niet echt kan genieten van de (zo kort pas durende) zwangerschap. Eerst dacht ik het zal wel komen als je de echo hebt gehad, niet dus. De baby was pas 1,22 cm "groot" over drie weken moet ik weer terug naar de gyn. en krijg dan weer een echo.

Herkennen jullie dit??

(het kindje is wel gepland maar we hadden niet gedacht dat het al bij de tweede keer  al raak zou zijn)

nancy  
 
Hoi Nancy

Ik had in het begin ook last van schuldgevoel omdat ik niet de hele dag liep te stralen. We waren er wel ontzettend blij mee maar begin augustus kregen we te horen dat het heel moeilijk dan wel onmogelijk zou zijn voor mij om zwanger te worden. We zaten dus nog midden in dat rouwproces en toen bleek het wel gelukt te zijn. Ik was zo bang dat het mis zou gaan en had last van alle bekende kwaaltjes dat ik de eerste paar weken helemaal niet zo happy was als je blijkbaar moet zijn volgens anderen. Maar zoals je hier heel vaak leest zijn er maar een paar zwangeren die de roze wolk ook echt gezien hebben. Het genieten begon voor mij pas toen ik 16 weken was en de klachten de weggingen.

veel succes en veel plezier

Chislaine 30weken!!
 
Terug
Bovenaan