Ik ben een trotse moeder van een gezonde zoon van 8 maanden oud. Sinds ik weer aan het werk ben (3 dagen in de week) voel ik me eigen ontzettend schuldig tegenover mijn zoontje. Als ik dan thuis kom moet ik nog koken enz, en dan kan ik niet de hele tijd met hem bezig zijn. Heb dan echt het gevoel dat ik hem tekort doe. Ook op de dagen dat ik thuis ben en ik ben bv. even met het eten bezig of de was aan het strijken en de kleine lig gewoon in de box of op het speelkleed kan ik me eigen al schuldig voelen. Ik denk dat ik altijd de hele dag met hem bezig moet zijn terwijl ik echt wel weet dat die ook moet leren om zijn eigen te vermaken, maar dat neemt mijn schuldgevoel niet weg.
Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben of misschien mij kunnen overtuigen dat ik mijn eigen echt niet schuldig hoef te voelen? Ben de eerste van mijn vriendinnen die een kleintje heeft en kan dit dus niet met hun bespreken.
Heeft er iemand tips hoe ik van mijn schuldgevoel af kom?
Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben of misschien mij kunnen overtuigen dat ik mijn eigen echt niet schuldig hoef te voelen? Ben de eerste van mijn vriendinnen die een kleintje heeft en kan dit dus niet met hun bespreken.
Heeft er iemand tips hoe ik van mijn schuldgevoel af kom?