schuldig voelen.

Hoi.

Ben ik nog een keer.
Ik kan mijzelf soms nog steeds zo schuldig voelen dat mijn borstvoeding is mislukt.
Zijn er meer moeders die graag borstvoeding wilden geven maar dit niet lukte.
En daardoor een schuldgevoel hebben?
groetjes jolene

ja dat had ik ook!
heel begrijpelijk..

mijn borstvoeding is na enkele maanden gewoon op!
ik voelde me daar heel slecht onder ondanks dat er niks aan kon doen

ik wilde ook gewoon het beste voor mijn kindje maar dat gevoel gaat ook weer snel over
een voordeel is dat papa een grotere rol gaat spelen hij kan nu ook snachts flesjes gaan geven

veel succes en gaat ook weer over dat gevoel gelukkig maar

Ja.
De eerste heeft na een mislukte poging na 3 weken de fles gekregen. En nu het bij de 2e heel goed gaat met de bv voel ik me schuldig tegenover de 1e!!

Het is onzin, want mijn lichaam stond na een vreselijke zwangerschap (hyper-emesis gravidarum) en hevige bevalling met veel bloedverlies (>2 liter) op instorten. Dus ik kon het gewoon niet aan. En toch.... dat schuldgevoel he?

Ik denk er al heel lang over om een topic hierover te openen!
Bij mij is het ook niet helemaal gelopen zoals ik had gewild. Christian pakte de tepel niet, ondanks allerlei trucjes met houdingen, tepelhoedjes etc. Het bleef maar mislukken, dag in dag uit, voeding na voeding, en ik dus kolven en flesjes geven. Na 3 weken kon ik het niet meer opbrengen om hem aan te leggen. Ik was al extra tijd kwijt met voeden doordat ik alles moest kolven, nog eens een kwartier extra stuntelen met aanleggen en een gefrustreerde baby kon ik gewoon niet. Dus ben ik gestopt en ben blijven kolven.
Achteraf hoorde ik dat kindjes soms na 6 weken alsnog "opeens" wel goed happen e.d. Nu voel ik me regelmatig schuldig en teleurgesteld dat ik toen niet meer heb doorgezet en bijvoorbeeld toch de lactatiedeskundige had ingeschakeld. Aan de andere kant, ik weet dat ik toen de enige keus heb gemaakt die in mijn ogen mogelijk was. Alles was al zo nieuw en vermoeiend! Die extra stress kon ik gewoon niet bij hebben.
Ik ben in ieder geval wel van mijn illusie genezen dat BV makkelijk en vanzelf gaat!

Groetjes, Karin
mama van Christian (18 weken)

Ik voel me niet schuldig, maar ben vooral boos.

Mijn oudste twee hebben borstvoeidng gekregen, en mijn derde kind ook 3 weken. Van die drie weken heb ik er 2,5 afgelofd. Die laatste weekw as ik zo ziek, en ikw erd maar niet beter.

Maar waarom ik ben gaan afkolven. Mijn borst deed ontzettend veel pijn, dit trok door tot mijn schouders. Vreselijk. Ik zat iedere keer weer tegen het plafond. Mijn pijn in mijn hart ben ik na die drie weken gestopt.

En nu bij de jongste wederom hetzelfde probleem. Echt vreselijk. En ik zou een kramhulp krijgen die er veel vanaf wist, ook zelf veel ervaring had. Nou niet dus. Zo'n jong meisje dat echt wel haar best deed, maar gewoon niet genoeg wist. En dan laten ze je dus uiteindelijk gewoon vallen als een baksteen.

Dus ik voel me niet schuldig, maar potverdikkie waarom is die begeleiding toch zo verdomde slecht.

Ja zat telefoonnummers die je kan bellen, maar daar had ik dus niets aan.

Miep

ja ik ook!!! Ik mis het om de bv te geven. ik heb Arjun maar een paar keer aan mijn borst gehad. ik kolfde alle voedingen. ik vond het helemaal niet erg, tijdens het kolven vermaakte ik me wel. Maar ik mis het. het idee dat jij je kindje de beste voeding kunt geven en de band die je met je kindje daardoor krijgt.

En nu kan dat dus niet. Het is wel makkelijker, maar toch mis ik het.

Ik had een fikse borstontsteking en ben daarom gestopt toen Arjun 3, 5 maanden oud was. Alles ik geen borstontsteking had gehad, kolfde ik nu nog alle voedingen.. Ik wilde graag 9 maanden bv geven

Door groot bloedverlies na de bevalling is het mij ten zeerste afgeraden om borstvoeding te geven. Ik vind het enorm jammer want ik had het heel graag gewild. Ook omdat mijn kleine nu al een keer ziek is geweest en ook last heeft van exceem. Misschien had hij het met borstvoeding niet gehad.

MIjn zoontje is nu 12 weken oud

Mijn eerste heeft +/- 4 weken BV gehad. Had al die tijd kloven en op het laatst zaten de compressen vast in mijn wondjes. Ook tussentijds tepelhoedjes geprobeerd, maar dochterlief was zo druk dat ze die er steeds afsloeg.

Mijn tweede heeft welgeteld 5 dagen BV gehad. Ik was al die dagen nog niet op geweest. De bevalling was makkelijk verlopen alleen de placenta kwam niet dus moest aslnog naar het ziekenhuis met veel bloedverlies. Op de 5e dag kreeg ik in mijn kraambed ook nog een borstontsteking. Dat was voor mij de druppel.

Nu  is Nick 14 weken en krijgt hij 2  BV en de rest KV. Ik heb tot 10 wken volledige BV gegeven, maar was pas na 6 weken kloofvrij.

BV makkelijk? Dat is echt niet mijn ervaring. Het is hard werken.  En dan nog sluit het je kindje niet uit van eczeem en/of ziektes.

Monique

Terug
Bovenaan