Scoliose & zwangerschap

Hoi allemaal,

Heeft er iemand ervaring met zwangerschap en scoliose?

Ik heb een scoliose van 45 graden en heb het beroep kapster.
Mijn werkplek is heel intens,
Soms geen enkele pauze op een dag.
De agenda prop vol (wordt verwacht dat je om de 10 min een man kan knippen).

Normaal lukt het me en neem ik altijd pijnstillers.
Maar nu met de zwangerschap mag dit niet meer en heb ik de indruk dat ik na dag werken helemaal kapot ben.
Ik ben nu 13w ver.. en denk niet dat ik dit tor einde zwangerschap kan volhouden...

Iemand ervaring?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Vraag ook of je de bedrijfsarts hierover kan spreken. Daar heb je wettelijk recht op.
Die kan met je meekijken naar de mogelijkheden, om het werk werkbaar te houden.
 
Bespreek het met je werkgever. Je kan ook minder werken, bijvoorbeeld halve dagen. Je werkgever krijgt die kosten gewoon gecompenseerd. Je werkgever schakelt in dat geval de Arbo-arts in. Werkt je werkgever niet mee, dan kan je ook zelf de Arbo-arts inschakelen en eventueel ziek melden.

Ik vind het trouwens al bizar dat je alleen kan werken met pijnstillers. Wat slik je normaliter dan? Is dit beroep überhaupt dan wel geschikt voor je?
 
Bespreek het met je werkgever. Je kan ook minder werken, bijvoorbeeld halve dagen. Je werkgever krijgt die kosten gewoon gecompenseerd. Je werkgever schakelt in dat geval de Arbo-arts in. Werkt je werkgever niet mee, dan kan je ook zelf de Arbo-arts inschakelen en eventueel ziek melden.

Ik vind het trouwens al bizar dat je alleen kan werken met pijnstillers. Wat slik je normaliter dan? Is dit beroep überhaupt dan wel geschikt voor je?
Dankje voor de tip!
Ga ik zeker eens achter vragen.

Is niet bizar, Ik nam dagelijks ibuprofen en spierverslappers. Ik volg kine elke week om het dragelijker te maken. Nu met zwangerschap mag ik de ibuprofen niet nemen waardoor ik inchias pijn krijg naar mijn benen van mijn rug.
Na 12 jaar werken is het ook genoeg geweest, mijn contract verloopt volgend jaar april dan ga ik iets anders studeren.
 
Het kan wel zijn dat het in België iets anders geregeld is natuurlijk.

Ik ken iemand die niet meer als kapster kon werken vanwege haar knie. Die heeft een baan gevonden als kassière bij een supermarkt. Daar kan je wel bij zitten, en heb je ook contact met mensen.
 
Wat niet gaat dat gaat niet. Dus ziekmelden als het te zwaar is. Het UWV neemt je ziekengeld over, dus het kost je werkgever niets. En artsen, die kijken meestal wel uit als je zwanger bent is mijn ervaring. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je verplicht wordt om te werken terwijl het eigenlijk niet gaat. Het belang van je baby staat voorop nu.
 
Terug
Bovenaan