scrapbook

Ik las een heeele tijd terug, bij een topic over hobby's geloof ik, dat een mama "scrapte".. haha hoe noem je zoiets? Scrapboeken maakt dus met foto's van je uk.
Ik wil dit ook heel graag gaan doen en heb veel leuke voorbeelden op internet gezien maar mijn vraag is een beetje... hoe pak ik het aan? Waar koop ik de spulletjes? Ik had gezien bijvoorbeeld dat je ook bedeltjes kan kopen enzo maar doe je die dan alleen op de buitenkant van het boek of ook erin?
En ga je dus naar een echte hobbywinkel om alles te kopen of zijn er ook goedkopere alternatieven?
Alvast bedankt!!

Groetjes Kirsten mv Tyche

Hoi,
Ik doe ook aan scrapboeken en helaas is het een vrij dure hobby.
Vooral de materialen idd als bedeltjes, labeltjes, scrapbook papier  enz. Die kun je voornamelijk halen in de hobbyzaken.
Maar let ook eens op in winkels als zeeman, wibra en action, die hebben ook vaak leuke dingetjes voor een klein prijsje die je kunt gaan gebruiken.
Op internet kun je ook best veel vinden als je google gebruikt.
Voorbeeldjes enzo...

Veel plezier!
En als je vragen hebt hoor ik het wel...
Liefs Sandra

Hey!

Ja, hier word ook gescrapt hoor! Erg leuke hobby, vooral voor een foto verslaafde als ik. Baal alleen dat ik er nu erg weinig tijd voor heb. Het is inderdaad geen al te goedkope hobby... Weet dus zeker waar je aan begint voor je dure spullen gaat aanschaffen! Tips hierboven sluit ik me bij aan. Nog een goeie: ga eens een paar keer samen scrappen met een ander, de ander heeft altijd wel iets van jouw gading en andersom. Vaak kun je je wel opgeven bij een winkel waar ze scrap-materiaal verkopen. ( een crop-avond, hahahha!) Of een basis work-shop volgen? ( scrapwinkel in Heesch bv, een walhalla!) En anders een keer bij mij de zolder opklimmen en samen met mij beginnen en kijken of je het werkelijk leuk vind? Lekker struinen in de spullen van een ander, hahaha!

Kus, Marieke

Ik ben er ook zo een.
Een fanatieke scrapbook maker.
Begon met onze honden een mechelse herder en een border collie.
Daarna is het verder gegaan met een baby scrapbook.
En zelf een voor zijn 1e verjaardag gemaakt.
Is echt super leuk werk, alleen is het niet handig om te doen waar de kleine bij is.
Waar is dat blaadje nou gebleven??
groetjes Laura

Oja en de spullen kun je online kopen.
Typ maar eens scrapbookwinkels is op google.
Maar misschien zit er ook wel een zaakje bij je in de buurt.
Ook de meeste hobby zaken hebben inmiddels scrapbook materialen.
En overal op internet staan vaak leuke voorbeelden en ideeen die je kunnen inspireren.

Ik ben ook dol op scrappen maar doe t op t moment veeeeeeeel te weinig. Als ik begin kan ik namelijk niet ophouden  Zo waren de avonden erg laat (niet voor 12 uur in bed!) dus zit t nu op n erg laag pitje. De spulletjes haal ik echt overal, alles kan en mag met scrappen. Hema, Zeeman, Xenos etc... wat je leuk vind gebruikje.
Succes en laat je s wat zien?
Groetjes
Reimara mv Zoë & Nëo

Dankjewel allemaal voor jullie tips.
Ben van het weekend bij de action geweest en daar hadden ze van alles liggen dus ik heb meteen ingeladen en heb nu al best veel voor weinig geld. Misschien niet meteen het allermooiste maar wel echt leuk en goed genoeg om mee te beginnen en uit te proberen.
Dus nu aan de slag maar en kijken of ik net zo verslaafd raak.

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan