screening gehad

A

Anoniem

Guest
hoi meiden

ik weet het hoort hier helemaal niet thuis op het forum maar wil het toch graag kwijt
ik heb gisteren mijn screening gehad voor ee maagbandje en ik was me toch gespannen
ervoor, pffff maar het viel gelukkig allemaal mee
ik ben eerst gemeten en gewogen en de buikomvang is gemeten, daarna heb ik een sesprek gehad met een arts ( een hele jong man ) en die heeft me onderzocht
longen, hart, bloeddruk, schildklier, aders, borstonderzoek en die waren allemaal goed!!!!!!!
daarna heb ik een gesprek met de dieetiste gehad en toen met de psycholoog
ze stelden allemaal vragen over vooral je geestelijk welzijn
ik vondt alle 3 gesprekken wel lekker gaan en heb er een goed gevoel over maar moet nu 6 tot 8 weken wachten tot ik bericht krijg dat ik naar de chirurg kan komen om te horen of het doorgaat of niet
pfffffff moet dus nog even wachten en ben best slecht in wachten
maar ja het zal toch moeten

liefs ilona

Echt heel spannend.

Maar vind het al  dat je deze beslissing hebt durven nemen.
Hou je ons op de hoogte?

Groetjes Jiska

quote: ietje25 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-10-2008 08:14:17'));

hoi meiden

ik weet het hoort hier helemaal niet thuis op het forum maar wil het toch graag kwijt
ik heb gisteren mijn screening gehad voor ee maagbandje en ik was me toch gespannen
ervoor, pffff maar het viel gelukkig allemaal mee
ik ben eerst gemeten en gewogen en de buikomvang is gemeten, daarna heb ik een sesprek gehad met een arts ( een hele jong man ) en die heeft me onderzocht
longen, hart, bloeddruk, schildklier, aders, borstonderzoek en die waren allemaal goed!!!!!!!
daarna heb ik een gesprek met de dieetiste gehad en toen met de psycholoog
ze stelden allemaal vragen over vooral je geestelijk welzijn
ik vondt alle 3 gesprekken wel lekker gaan en heb er een goed gevoel over maar moet nu 6 tot 8 weken wachten tot ik bericht krijg dat ik naar de chirurg kan komen om te horen of het doorgaat of niet
pfffffff moet dus nog even wachten en ben best slecht in wachten
maar ja het zal toch moeten

liefs ilona

hoi ilona,

mag ik je misschien vragen waarom je zo,n bandje wil is je overgewicht zo ernstig, en   doe je dit particulier of via het ziekenfonds en zoja wat zijn de criteria k heb zelf een vriendin die weegt op dit moment 147 kilo en zij moest een compleet traject aflopen eerst minimaal op eigen houtje (althans wel met dietiste begleiding van het sint fransiscus ziekenhuis) 15 a 20 kilo kwijtraken wel met behulp van sport onder medische begeleiding, nu moet ze na een jaar deze maand een gesprek houden met de psycholoog en die beslist dan of ze ide band krijgt of niet, wat ik eigenlijk wil weten hoeveel overgewicht moet je hebben voor in aanmerking te komen voor dit, heb er ook wel eens over nagedacht want ik jojot ook al mn hele leven maar ze zeggen steeds jij komt er toch niet voor in aanmerking, bedankt voor t antwoorden.

groetjes bianca

Ik vind het juist (interessant, leuk....weet niet zo goed een passend woord ervoor) dat je dit ook met ons wilt delen. Het is toch erg spannend of het het doorgaat of niet. Ik wist niet dat je echt zo gekeurd werd om daadwerkelijk een maagbandje te krijgen. Wij wonen dichtbij de grens van België en daar kun je tegen betaling zo een maagbandje laten plaatsen.

Succes ermee! Ik hoop voor je dat het doorgaat.

Wat fijn dat je de gesprekken heb gehad en dat het voor je gevoel goed is gelopen! Hopelijk vliegen de weken voorbij en krijg je positief nieuws te horen!
En het forum is niet alleen voor kinderpraat hoor!

groetjes Maris

hoi bianca

ik laat een maagbandje plaatsen (als alles goed gaat) voor mijn gezondheid,
voor ik zwanger was was ik al niet mager, maar in de zwangerschap heb ik zwangerschapdiabetes gekregen en ben in die tijd ook 40 kg gegroeit hierdoor, na de zwangerschap heb ik dus diabetes gehouden en de kilo's willen er niet af,
op dit moment heb ik dus overgewicht en diabetes en dat is geen goede combinatie, mijn BMI is boven de 40 en dus heb ik morbide obesitas oftewel gevaarlijk overgewicht en als er niet gebeurt ga wordt ik niet oud en mag ik blij zijn als ik 50 jaar wordt dus vandaar dat ik er flink over nagedacht heb en dus voor deze stap heb gekozen want ben dr helemaal klaar mee met mijn overgewicht,
ik heb al mijn hele leven overgewicht en als ik weer afval kom ik daarna weer extra bij,
ik hoef ook niet super slank te worden hoor, maar ik wil heel graag weer gezond zijn en toch minstens 100 jaar worden

ik heb een verwijsbrief van mijn huisarts gekregen en doe het via de ziekenfonds,
ik wil de operatie laten doen via Vytalis Kliniek en dan komt de begeleiding van het Nederlands Obesitas Kliniek, bij de obesitas kliniek wordt gekeken of je in aanmerking komt en ook kijken ze naar wat voor operatie het beste is voor jou, je moet natuurlijk wel flink overgewicht hebben en je BMI moet boven de 40 zijn maar als jou vriendin 147 kilo weegt komt ze er vatst voor in aanmerking, ik hoef geen kilo's aftevallen voordat ik de operatie krijg omdat als ik immers zo kan afvallen geen operatie nodig ben.......
tot nu toe is de begeleiding en de gesprekken daar super verlopen en ben ik erg tevreden tot nu toe, ook heb ik info opgezocht en bij de Vytalis Kliniek is de wachttijd ook nog eens super kort voo een maagbandje
het duurt ongeveer 3 maand vanaf het eerste gesprek dat he hebt tot aan de operatie, dus dat valt mee, alleen Vytalis Kliniek opereert wel in meedere ziekenhuizen maar de obesitas kliniek zit in Hilversum, en de nazorg begeleiding komt ook van de obesitas kliniek en die duurt 1 jaar en die kun je in Hilversum, Leeuwarden, Arnhem en Eindhoven volgen
dus als je vriendin nog steeds een maagandje wil zou ik het kunnen aanraden om het via deze weg te gaan doen, (tot nu toe ben ik nog positief)

liefs ilona

Hoi Ilona,

Wou even zeggen heel veel succes !

Spannend voor jullie

Liefs anna

Hoi Ilona,

Ik wil je veel succes toe wensen en hoop dat je   je maagbandje krijgt, tevens bedankt dat je zo openhartig aan ons hebt uitgelegd over hoe en wat, ik ga zekr dit adres aan mn vriendin ivon doorgeven, en dan kan ze zelf beslissen wat ze ermee doet, nogmaals succes, e bedankt.

groetjes bianca

Terug
Bovenaan