Screenings echo 20 wk

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ik ben morgen 18 weken en lees dat veel mensen een screeningsecho krijgen met 20 weken.Ik heb niks van mijn vk hier over gehoord.Moet je dit zelf regelen met het ziekenhuis of krijg je verwijsbrief.
Kan iemand me hier iets meer over vertelllen

Groetjes Danielle

Het is een uitgebreid organenonderzoek waarbij gekeken wordt naar de hersenen, het hartje, de nieren, blaas etc. Het is een medische echo (geen "pretecho", maar als alles goed is, is het wel leuk natuurlijk!!!). Alle zwangeren krijgen deze echo tegenwoordig aangeboden. Er is nogal wat discussie (ook op dit forum) of de echo vergoed wordt vanuit het basispakket. Dat schijnt nogal te verschillen per verzekeraar.
Ik zou snel even gaan informeren! Succes.

Bel je verloskundige gewoon even. Zij of de assistente kunnen je precies vertellen hoe dat geregeld is bij jouw verloskundigenpraktijk.

Bij ons kreeg ik een ingevuld formulier mee van de verloskundige bij onze eerste afspraak.  Daarmee kon ik zelf de echopraktijk in het ziekenhuis bellen voor een afspraak voor een echo.

Groetjes,
Helena

Hallo,

Ook ik heb de ingevulde echo papieren meegekregen afgelopen woensdag voor de 20 weken echo.
Het schijnt inderdaad te verschillen per verzekering maar ook per verloskundige-praktijk.
Gewoon effe de vk-praktijk bellen, dan weet je het tenminste zeker.

Groetjes van Mieke mv Lotte en Jozua
en 8 weken zwanger van een kadootje

Hoi

Dank jullie wel.Ik heb de vk praktijk gesproken .Ze zijn het vergeten te melden aan mij.
Nu heb ik over 2 1/2 week een afspraak voor de screeeningsecho.

Bedankt Danielle

Ik baal best wel, m'n verzekering vergoedt het wel, maar er is in heel Zeeland maar 1 gecertificeerd iemand die die echo mag maken en die doet het alleen op indicatie.....

He Mariann,

Ik zie dat je in zeeland woont. Ben je toevallig verzekerd bij OZ? Die vergoeden namelijk die echo wel.

Groetjes Nova

Klopt, ik kom uit Zeeland en hoorde dus van de assistente dat er maar 1 iemand bevoegd is voor die echo's (volgens de huisarts zelfs de gynaecologen niet) en die doet die echo's alleen maar als er noodzaak toe is....

Ik ben verzekerd bij Prolife, die vergoeden die echo wel, maar het is dus niet mogelijk om die echo hier te laten maken helaas.

Nu hoorde ik vandaag dat er deze week een verloskunde praktijk komt hier en ik denk er toch sterk over na om over te stappen voor de controles daarnaar ipv de huisartsenpost.

Groetjes,
Marianne

Terug
Bovenaan