screenings echo

Hoi meiden,

Als eerste iedereen een heeeeeeeeele fijne zwangerschap gewenst
Ik heb een vraag over de screeings echo.
Ik ben nu 20 weken zwanger( je zou het niet zeggen als je me ziet) en 31 augustus heb ik een afspraak staan voor de screeings echo in het ziekenhuis, dit wordt niet meer vergoed en nou heb ik gehoord dat het ongeveer 300 euro kost.
Zijn er meiden die   toevallig weten wat het kost en welke alternatieven je heb. Wij willen het voornamelijk doen omdat we willen weten wat het wordt.
Alvast bedankt.

Gr lilly ( 20weken zwanger van de eerste)
 
Hoi,

Als je wilt weten wat het wordt, waarom laat je dan niet een pretecho maken. Voor ongeveer Eur 80,00 krijg je nog een paar foto's en een mooie dvd ook.

Mochten zij iets vreemds constateren dan nemen zij contact op met je vk, althans Babyview doet dat wel.

Syl
 

Hey hoi

Ik zelf wou met de 20 weken ook graag een echo laten maken om te kijken of alles goed was met de baby, maar omdat ze bij ons alleen een screeningsecho doen met medische indicatie, viel ik buiten de boot.
Ik heb toen wel gebeld naar het ziekenhuis om te vragen wat me dat zou kosten en ik zou ong 110 euro kwijt zijn.
Ik wou eigenlijk ook al een pretecho maken en we hebben besloten het daar bij te laten, ik heb nu met 27 weken een pretecho gehad en ons kindje werd helemaal bekeken of alles goed was, ze vroeg het ons ook van te voren of we het wilden weten als er wat te zien zou zijn.
na afloop hebben we ook een papier moeten tekenen dat we hen niet verantwoordelijk zouden stellen mocht er wel wat mis zijn, maar ik heb gehoord dat ze dat vaker doen, ik ben bij baby in beeld geweest, en die zijn aangesloten bij het ziekenhuis.
Ik heb een dvd, en normaal krijg je er 3 zwart/wit foto`s en 3 kleuren foto`s bij maar wij hadden geluk en kregen in totaal 18 foto`s mee.
Ik heb er geen spijt van dus misschien is een pretecho wel de optie!
succes!

liefs sarah 32w6d zwanger van 1e kindje
 
Hee hallo,

Ik weet natuurlijk niet hoe het met andere echo-bureaus zit, maar mijn tante kan 'medisch' naar een baby kijken met haar echo-apparatuur, je betaalt 70 euro voor dvd met film en foto's... Als ze iets ziet, neemt ze contact met je gyn. op..

(www.babyechoson.nl)

Ik vind 300 euro wel een beetje geldklopperij hoor... Maar misschien willen ze in het ziekenhuis de uitkomsten wel in hun verslagen opnemen...

Groetjes
Manky
 
Terug
Bovenaan