Scriptie Dysmature baby !!! wie kan mij helpen!!

Hallo,
Ik wil mij even voorstellen, ik ben kraamverzorgende in opleiding. Ik maak een scriptie over dysmature baby's. Graag wil ik u enkele vragen stellen voor mijn onderzoek, en zou het erg fijn vinden als u deze voor mij wilt beantwoorden, en aan mij terug wilt zenden.
1 Wist u voor de bevalling dat u een dysmature baby zou krijgen?
2 Bent u thuis of in het ziekenhuis bevallen?
3 Als u in het ziekenhuis bent bevallen heeft u bij thuiskomst nog kraamzorg gehad?
4 Als u kraamzorg heeft gehad, hoe was de begeleiding voor moeder,baby, en de vader? graag hoor ik van u de ervaring?
5 Bent u of was u nog met de baby onder controle bij een kinderarts?
6 Heeft u nog tips voor een kraamverzorgende die in een gezin komt met een dysmature baby?
Heel fijn dat u wat tijd vrij wil maken om deze vragen te beantwoorden zodat ik mijn scriptie met ervaringen kan aanvullen.
Vriendelijke groet, Anja

Vraagje van mij?

Wat is een Dysmature baby.....

Prematuur is te vroeg geboren, Dysmatuur te laat, of te wel na de uitgerekende datum?

Misschien een gekke vraag maar weet het echt ff niet...

Groetjes Henria

Een dysmature baby heeft een te laag geboortegewicht ten opzichte van de duur van de zwangerschap. Bijv. een baby die met 40 weken geboren wordt en maar 2000 kg weegt.

Ik wil mij even voorstellen, ik ben kraamverzorgende in opleiding. Ik maak een scriptie over dysmature baby's. Graag wil ik u enkele vragen stellen voor mijn onderzoek, en zou het erg fijn vinden als u deze voor mij wilt beantwoorden, en aan mij terug wilt zenden.
1 Wist u voor de bevalling dat u een dysmature baby zou krijgen?
2 Bent u thuis of in het ziekenhuis bevallen?
3 Als u in het ziekenhuis bent bevallen heeft u bij thuiskomst nog kraamzorg gehad?
4 Als u kraamzorg heeft gehad, hoe was de begeleiding voor moeder,baby, en de vader? graag hoor ik van u de ervaring?
5 Bent u of was u nog met de baby onder controle bij een kinderarts?
6 Heeft u nog tips voor een kraamverzorgende die in een gezin komt met een dysmature baby?

Mijn dochter Manon is geboren met 35,5 weken zwangerschap en zij woog toen 1980 gram....  

1- de Gyn schatte het al in dat het een kleine baby was....
2- in het ziekenhuis (buitenland woonachtig....)
3- daarna  geen kraamzorg meer
4- geen begeleiding, wel een vroedvrouw die komt kijken maar die was minimaal omdat ik een kraamzorg opleiding heb gehad. Ze dacht wel dat ik het kon....
5- Hier in Hongarije altijd onder toezicht van een kinderarts.
6- Kijk naar je kindje en vertrouw je gevoel. Manon spuugde veel maar ik moets haar toch de hoeveelheden geven.... Ze groeide goed en ik ben daarna niet meer gaan aandringen.... hoefde ze niet meer? Dan stopte ik ook. Ze is nu 5 met een gewicht van  bijna 17 kilo. Ze doet het goed.

Groetjes Henria  

Terug
Bovenaan