Seks gevoelig eerste trimester

Goedemorgen dames,

Van m’n vorige zwangerschap kan ik me dit niet herinneren, dus ik kom hier wat geruststelling zoeken.

Ik ben nu 5 weken zwanger en het valt me op dat de seks wat ‘pijnlijk’ is. Het gaat dan om het stoten tegen de baarmoeder. Het voelt eigenlijk net zoals wanneer ik rond m’n eisprong of m’n menstruatie zit. Hierdoor begin ik me dus ineens zorgen te maken of het nog wel goed zit of dat er toch een menstruatie aan zit te komen...

Zijn er meer dames die dit herkennen?
 
Had ik in het begin ook. Seks voelde echt niet goed en deed soms zelfs pijn inderdaad. Ondertussen ben ik 18 weken en is die pijn sinds het tweede trimester wel helemaal weg en kan ik er gewoon terug van genieten. Ik heb het toen ook tegen mijn man gezegd en ons seksleven heeft even op een lager pitje gestaan. Nu is het weer normaal dus ik denk dat je je niet al te veel zorgen hoeft te maken.
 
Ik had de eerste paar keer hetzelfde, dat trok erna gewoon weer weg. Nu bijna 20 weken zwanger en nergens meer last van!
 
Fijn, bedankt voor jullie reacties! Heb ook nog geen bloed gezien, dus tot die tijd probeer ik er maar gewoon vanuit te gaan dat alles goed gaat. Nog 3 weken aftellen, dan eindelijk eerste echo!!
 
Terug
Bovenaan