seks na de bevalling

Goeiemiddag iedereen..

Ik neem aan dat ik hier moet zijn voor dit onderwerp.

Ik ben eeen week geleden bevallen van mijn tweede dochtertje.. een gezonde 6,5 pond.. wel met een schisis aan de linkerkant met een opening in de kaak en verhemelte.. maar verder kerngezond en een slaapkop als haar vader.

Ik vraag me alleen af of het normaal is dat ik al zin heb in seks. Het is een week geleden en mijn vriend merkt het ook aan mij dat ik zin heb en hij wilt toch even wachten.
Ik heb een natuurlijke bevalling gehad.. 7 uur vanaf de weeen tot 3 min persen.. ik heb geen scheurtjes of knipjes gehad..

Ik heb vreemd genoeg best wat energie en mijn peuter is best vaak bij mijn moeder, zusje of haar vader.

In de surinaamse cultuur is het de bedoeling dat je 2 maanden wacht.. in nederland is dat 6 weken.

Maar bij mijn eerste had ik na 3 weken al seks en dat ging wel een beetje..
Mijn vriend wilt best wel wachten op mij en vind aan de ene kant het wel fijn dat we wachten... maar hij wilt wel en dat merk ik wel..

Maar het mag toch nu wel als het met een condoom kan toch?

Groeten

Je baarmoeder en vagina hebben die zes weken zeker nodig om te herstellen, daarom zes weken wachten. Ondanks een goede bevalling..
Gun je lichaam die tijd!

Mee eens ICMF, de richtlijnen zijn er niet voor niets. Als de behoefte zo sterk is dan zou ik andere dingen doen samen. Intimiteit hoeft niet alleen met geslachtsdelen te zijn. Denk aan oraal, vingers, speeltjes enz. Je hormonen gaan alle kanten op nu dus het is niet vreemd dat de behoefte er is, zeker niet. Ik zou het alleen anders doen, gebruik jullie fantasie! Denk eraan dat je wel weer vruchtbaar bent, dus condoom is zeker aan te raden zolang je niet aan de pil bent.

Terug
Bovenaan