seks na de eisprong

Hoi,
Even een probleempje...
Wij gaan helemaal voor ons eerste kindje( ronde 16), en lopen ook al zo'n 4 maanden in het ziekenhuis i.v.m. onregelmatige eisprong. Nu zijn we ongeveer zover dat we de eisprong weten, en klussen rond die tijd.  
De afgelopen maanden was het zo dat ik nadat ik zeker wist dat m 'n eitje gesprongen was, het eigenlijk een beetje eng vond om nog seks te hebben. Stel je voor dat het gelukt is, en je  verpest het daardoor weer.   Nu weet ik  wel dat dit onzin is, en dat een eventuele bevruchting heel goed beschermt is, maar  het idee houdt me wel bezig, en zorgt er tot nu toe vaak voor dat we dan geen seks meer hebben tot nadat ik weer ongesteld ben geworden, meestal hebben we dan dus zo'n drie weken helemaal geen seks.  Dit maakt onze relatie er ook niet altijd gezelliger op.

Iemand hier ook ideeën bij??  
groet, Moon

Hoi Moon,
Ik herken je verhaal :). Ik denk dat ook wel 'ns als m'n eisprong is geweest: stel dat het raak was, en zou daarna seks hebben invloed hebben op het misschien-bevruchte-eitje? Maar volgens mij kan het helemaal niet. Wat ik ervan begrepen heb is dat ander zaad helemaal niet meer bij het eitje kan als het eenmaal bevrucht is. En voor de rest beschermt je lijf het eitje gewoon goed.
Je moet maar zo denken: als het niet lukt doordat je na de bevruchting seks hebt gehad, dan heeft het niet zo mogen zijn. Dan is het toch al veel te zwak geweest. Ik weet niet of die gedachte je helpt. Bij mij in ieder geval wel.
Probeer jezelf over die gedachte heen te helpen, door het in je hoofd te herhalen of zo en het gewoon te doen als je er zin in hebt, ook al is het na de eisprong.
Ik begrijp uit je verhaal dat je ook bij de gyn loopt. Misschien moet je het anders 's aan hem/haar vragen. Ik kan me voorstellen dat hij/zij je helemaal gerust kan stellen...

Veel succes!!
Groetjes, Esk

Daa r lag ik gisteren toevallig ook over na te denken.. Maar het lijkt mij dat het geen kwaad kan.. Als het niet goed gaat dat zat het vanaf het begin al neit goed..

Ik denk dat je misschien juist net de meest vruchtbare periode mist doordat je erna niet meer klust.. Misschien een optie om het te overleggen met de arts die jou behandeld..

xxxx mamoetje

Hoi Moon,
Als je vrijt als het eitje bevrucht is, heeft dat geen effect op het  vruchtje!
Als het zaadje binnen is gedrongen ontstaat er een vliesje om het eitje waardoor de andere zaadjes er niet meer  doorkomen! Trouwens de zaadjes leven 72 uur en zwemmen met duizenden tegelijk op hun doel af!
Vaak leg je jezelf beperkingen op die er niet zijn.

Gewoon blijven vrijen! hoe vaker je vrijt, des te groter is de kans! Dus als je om de 3 dagen vrijt zit je i.i.g. goed!
Weet je dat er soms ook twee eitjes vrijkomen? (twee-eïge tweeling)
Gewoon doorgaan!!!!

Hoi Allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Weet ik in ieder geval dat meer mensen wel eens met die gedachte spelen.
Ik bedoel trouwens niet zozeer dat ik denk dat ander zaad de bevruchting zou  kunnen beïnvloeden, maar meer het bewegen ed. tijdens de seks (kan er soms wat wild aantoe gaan hihi!)     Ik was er al wel van op de hoogte dat vlak na een bevruchting de baarmoeder zich als het ware afsluit.   Ook wist ik dat er soms twee eitjes kunnen springen, want door gebruik van clomid had ik zelf vorige maand twee folikels in m'n eierstok. Deze zijn uiteindelijk niet gesprongen, maar dat is een ander verhaal.
De opmerking van dat je misschien juist door die gedachte je meest vruchtbare periode mist vind ik trouwens wel een hele goeie, dit zet me wel aan het denken dat het misschien daarom nog niet eerder gelukt is, bedankt voor die tip!!!
Nogmaals bedankt, en iedereen succes...
Groet, MOON

Terug
Bovenaan