Seks na keizersnede pijnlijk

Hi mamas, ik zoek wat herkenning.
Ik heb 4maanden terug een spoedkeizersnede gehad en ervaar nu meer pijn bij het vrijen dan na mn vacuum en knip bij de eerste bevalling.
Het brand en schuurt, zelfs met glijmiddel. Bepaalde standjes zijn ronduit pijnlijk. Ik ben bij de bekkenfysio geweest en ze zegt dat ik wel een lichte verzakking heb, maar dat dat geen probleem hoeft te zijn voor seks. Goed ontspannen van te voren is het advies. Dat lukt redelijk, maar nu na redelijk wat pogjngen nog steeds pijn ervaar ga ik een beetje op zien tegen penetratie, en dat helpt natuurlijk ook niet mee!

Iemand die dit verhaal herkent? Komt het nog goed?

Hoi hoi, ik herken dit zeker. Wij hebben penetrante gewoon nog even uitgesteld en samen alleen gedaan wat prettig voelde. Dan lukt het ontspannen ook beter. En voor je het weet is het weer fijn. Maar geef het zeker tijd.

Ja je zit in een vicieuze cirkel, juist omdat je pijn hebt ervaren zet je je zelf al schrap bij de volgende keer zeg maar. Ik zou naar een seksuologe gaan en een 2nd opinion vragen mbt de verzakking. Als je glijmiddel nodig hebt dan ben je niet opgewonden genoeg en dan doet het sowieso pijn. Dus langer voorspel en stoppen als je geen zin hebt

Zelfde probleem. Nu 9 maanden verder en we proberen het langzaam weer op te pakken. Doet nu een stuk minder pijn dan eerst. Geef het wat meer tijd. 4 maanden is nog kort voor zo’n zware operatie. Sterkte

Terug
Bovenaan