Seks op het goede moment?

Ruim een week deed ik ovulatietesten.
Vrijdag liep die iets op, vanaf toen 2x daags getest: 9:30 en 19:30u. Beiden negatief.

Zaterdag liep die op: 8:45, 12:00 en 19:30 getest, allemaal nog nét niet positief (met streepjes testen). Cb digital test gaf ook nog geen smiley.
Wel sinds die zaterdag al pijn rondom mijn eierstok.

Zondag 8:40 en 12:00 beide keren knal testen en op de Cb test beide keren een smiley. Rond 10:30 had ik een echo en het eitje was weg, volgens de arts dus gesprongen. Hele dag ook pijn gehad rondom die eierstok.

Gisterenavond was de ovulatietest weer negatief.

We hebben op vrijdagavond en zaterdagavond het gezellig gehad. Was dit op het ‘perfecte’ moment?
Gisteren lukte de seks helaas niet meer...
 
2x seks vlak voor eisprong is sowieso gunstig. Dus maak je niet zo druk om die zondag. Het is altijd beter als er al zaadcellen in de eileider zwemmen als het eitje aankomt. En niet andersom. Dan kunnen ze elkaar mislopen/eitje kan al 'te oud' zijn. Dus niet te druk maken om de timing. Nu proberen rustig af te wachten tot je NOD!
 
Je test wel heel erg vaak op een dag. Eenmaal per dag met één merk test is echt voldoende hoor. Daarbij hoef je als je een positieve test hebt, niet verder te testen. Wat verwacht je van de die testen dan? Je weet immers dat het eitjr gesprongen is. Qua timing zit je echt wel.goed hoor. Zoals je wel weet, leven zaadcellen meerdere dagen dus dan komen de zaadcellen vanzelf het eitje tegen. Nu maar hopen dat het eitje ook bevrucht is en zich goed innestelt. Over twee weken weet je het.
 
Dag Miza danwel Kletskopje.
Seks voor een eisprong is gunstiger dan na de eisprong. Zaad overleeft langer, en ligt dus mooi klaar. Verder testen na een eerste positieve test, met meerdere testen, en na een echo acht ik behoorlijk zinloos.
Ik zou dit soort dingen anders een eventuele volgende ronde in het ziekenhuis bespreken. Wanneer is optimaal. Wanneer is een kans verkeken. Hoe vaak en wanneer test je. In mijn ogen ben je er nu zoveel mee bezig. Dit gestress maakt je niet vruchtbaarder.
 
Terug
Bovenaan