Seks tijdens zwangerschap

Hallo allemaal!

Ik ben nu 9 weken en 2 dagen zwanger.
En sinds wij weten dat ik zwanger ben, hebben we eigenlijk geen seks meer gehad. Ik weet niet waarom, maar ik vond het misschien een beetje spannend/eng.

Is het veilig om seks te hebben als je zwanger bent?

Liefs!
 
Het is volkomen veilig. Je baby zit goed ingenesteld in het baarmoederslijmvlies, in vruchtwater en een vruchtzak. En de baarmoeder is afgesloten met een slijmprop. De penis zal er niet in de buurt komen. Ook orgasmes kunnen geen kwaad zolang je geen bloedverlies hebt of andere complicaties, maar in dat geval zal de verloskundige je dat vertellen. Je kan wel harde buiken of een wat kramperig gevoel van een orgasme krijgen dat daarna nog even aanhoudt. Maar de baby heeft er geen last van. 
Het kan natuurlijk wel verschillen hoe je libido is. Als je zin hebt, hoef je het niet te laten. Maar het kan zijn dat de zin helemaal verdwijnt. Ook bij mannen kan dat gebeuren. Dan kun je intimiteit op andere manieren zoeken. 
Zowel ik als mijn man hebben er bij mijn twee zwangerschappen geen zin in gehad. Ik geniet er niet van, want alles is gevoelig daar. Stoten doet pijn. En mijn man kan zich er toch niet overheen zetten dat het moeilijk is om mijn lichaam als iets seksueel aantrekkelijks te zien terwijl zijn kind erin zit en mijn lichaam zo in dienst is van de baby. Hij is ook bang om me pijn te doen. Dus wij hebben er gewoon goede gesprekken over en hebben het maar gelaten. 
 
Jazeker! Hier hebben we tot de dag van geboorte bijna dagelijks seks gehad! En kindje is super gezond en heel geboren??
Nee maar ik begrijp dat het een beetje gek is, dat hadden wij in het begin ook. Als het jullie niet aanstaat, hoeft het toch niet? En anders gewoon doen! Het is super gezond?
Iedereen is uiteraard anders daarin
 
Ik vond het eerste trimester ook raar en spannend. Daarbovenop was mijn libido - 82882 ?. Was te ziek zwak en misselijk om überhaupt het woord geil te spellen. We hebben ook maar 4 x seks gehad.
Maar het is inderdaad super veilig, mits je VK je anders adviseert, en orgasmes voelen voor je baby als warme knuffels heb ik begrepen?.

2e trimester nu, en m’n libido is volop terug alleen vind ik mezelf iets minder aantrekkelijk ??.
 
Terug
Bovenaan