Selectieve reductie

<p>Goeieavond,</p><p>Ik ben nu 9 weken zwanger van een  tweeling en wist bij  5 weken al dat dit problemen zou opleveren. Door een eerdere vroeggeboorte en de complicaties eromheen, werd een tweeling afgeraden. Nu heb ik de keuze gekregen en genomen voor selectieve reductie. Alleen op internet vind je vrij weinig hierover. Is er iemand die ervaring heeft met selectieve reductie en dit eventueel wil delen. ik ben erg onzeker en zou graag meer ervaringen/ tips willen horen</p>

Ik heb ooit gehoord dat als je dit doet de overgebleven vrucht hier schade van kan ondervinden of je die kunt verliezen.
Ik weet niet hoe groot die kans is maar ik zou me hier zeker goed over informeren

Vandaag gesprek gehad en daar werd aangegeven dat het overgebleven kindje juist veel meer kans heeft. De kans op een miskraam is net zo groot als bij een vruchtwaterpunctie. geloof dat dit 00,5% is. 

Sorry geen ervaring mee, maar wil wel even zeggen, die eerdere opmerking heb je natuurlijk ook helemaal niets aan, "ik heb gehoord" ooit ergens(?), schade, hoezo dan. Idd het overgebleven kindje heeft dan een grotere overlevingskans, dat lijkt me logisch. Weet niet precies de reden voor je besluit maar het zal vast een goede reden zijn, en de procedure bestaat niet voor niets (juist fijn dat het kan als het nodig is!) :) wens je heel veel sterkte! ❤

Complicaties
Mogelijke complicaties na de selectieve reductie zijn gebroken vliezen, vroeggeboorte, infectie of sterfte van de gezonde foetus. Risico’s voor moeder zijn heel laag.

Terug te lezen op foetaletherapie.nl

Dank u voor de link. Echter onderga ik een minder ingrijpende behandeling. Mijne lijkt meer op een waterpunctie en is zonder verdoving, mag daarna ook gelijk naar huis.

Terug
Bovenaan