Senn geboren! + stevig bevallingsverhaal :-(

Op 8 mei om 15:19 uur is ons manneke met een keizersnede ter wereld gekomen. Dit was absoluut niet de planning maar voor ons beiden wel de beste oplossing.....helaas.
Ik heb een draak van een bevalling gehad en ben uiteindelijk heel blij geweest dat de gynaecoloog zonder discussie heeft weergegeven dat het niet haalbaar was om verder te proberen.
Kort weergegeven:
Maandag 7 mei
10:00 eerste echte wee met begin, hoogtepunt en eind
13:00 ieder half uur een stevige been/rug wee
15:30 ieder kwartier idem
16:30 iedere vijf minuten zeer pijnlijke been/rug/lies weeën
17:30 weeënstorm in bad, vk gebeld vriend uit werk terug laten komen
18:00 weeënstorm blijft, niet meer haalbaar. Vk zkh gebeld voor ruggenprik, geen ontsluiting, vriend ook thuis
19:00 weeënstorm iets afgenomen, kan weer praten, paniek weer weg, op naar zkh
20:00 1cm ontsluiting, moet 2 hebben voor ruggenprik, gedoucht, gelegen, erg veel pijn gehad
12:30 bijna 2 cm ontsluiting, anesthesist gebeld dat ie standby stond zodra het daadwerkelijk 2cm zou zijn
13:30 2 cm!!! Direct ruggenprik erin. De wereld kreeg weer kleur. Beetje gedommeld, maar inmiddels ook weeopwekkers erbij in het infuus om te zorgen dat bevalling goed vordert.
04:00 5a6 cm, het gaat niet heel hard, maar het vordert!!
7:30 geen vordering, Senn blijkt sterrenkijkertje te zijn en ruggenprik zit niet meer goed. Anesthesist langs geweest om nog eens te kijken, daarna was het in iedergeval weer haalbaar. Nog steeds been/rug weeën. Wee opwekkers stevig verhoogt er moet vordering gaan komen. Kleine doet het nog wel goed, maar alleen maar als ik op mijn rechter zij lig.
11:00 nog geen vordering. Ieder kwartier zal nu de wee opwekkers stevig verhoogt worden. Zo sterk dat er gevraagd wordt of ik het wel zie zitten dat ruggenprik alleen nog de scherpe kantjes van de rugwee zal halen. Daarnaast ultimatum gesteld door de gyn. Er moet 7a8 cm ontsluiting zijn om 13:00 uur. Zo niet, dan krijg ik geen keus meer en is alles eraan gedaan om te zorgen dat het een gewone bevalling wordt.
13:00 volledig gesloopt, bekken en onderrug inmiddels blauw van de tegendruk die mijn vriend moest geven voor de rugweeën. Maar helaas, geen enkele vordering in de ontsluiting......
14:45 op naar de ok, heb hier ook geen inspraak meer in gehad. Senn begon zelfs op mijn rechterzijde te dippen dus het was klaar. Beter ivm met zijn en mijn veiligheid.
15:19 Senn geboren. Alles goed met hem. Op de verkoeverkamer is hij voor het eerst aangelegd. Dit kunnen we tenminste wel goed. Bv verloopt de rest van de dag en nu eerste helft nacht vlekkeloos :)
Wel erg veel pijn na de sectio en toch flink teleurgesteld.........daarnaast volop aan het genieten van onze zoon. Wat gaaf!!!!

Zoooo nou ten eerste van harte gefeliciteerd met senn... Maar wat n bevalling en wat dapper dat je t nog zooo lanh hebt volgehouden! Nu idd lekker genieten van je mannetje!

Dikke kus kim

gefeliciteerd met jullie zoon! wat een draak van een bevalling zeg, echt heftig. doe het rustig aan, een keizersnede is niet niks....(heb er helaas ook ervaring mee) groetjes!

wat een bevalling.. Het is al niet prettig als het dan nog niet mee zit is het helemaal horror... Maar het is goed gekomen! gefeliciteerd met jullie kleine man! lekker genieten en neem de rust een keizersnede blijkt niet niks te zijn..

Terug
Bovenaan