Senn Johannes Josephus geboren op 6 februari!!!

Hallo lieve (bijna) mama's

Nou eindelijk kom ik ook m'n verhaal doen.
Zondag op maandag nacht erg onrustig gaan "slapen" telkens hoestbuien en manlief was me aardig beu verder op de nacht. Tegen 4 uur begin ik meteen met heftige weeën. Gelijk elke 5 min al langer dan een minuut.
Manlief gelijk wakker gemaakt (hij was norrig, wat is er nou weer) maar dat verdween snel toen ik zei dat ik weeën had en hij de vk maar moest bellen.
(ik mocht gelijk bellen, omdat vorige bevalling super snel was)
De vk was er over half 5 en ik had al 4 cm.
Als ik nog naar het zh wilde (was ingeschreven bij kraamhotel) dan moesten we nu gaan.
Gelijk moeder gebeld, want zoon van 1,5 lag nog lekker te slapen. Aangezien moeder niet dichtbij woont en pas 1/2 uur later kan zijn ben ik met de vk vooruit gereden en kwam mijn man erachteraan.
Half 6 was ik in het zh en kon m'n weeën bijna niet meer opvangen.
Om 6 uur kreeg ik al wat persdrang en was bang dat m'n man niet op tijd zou zijn. Gelukkig kwam hij er net aan.
Mocht gaan persen als ik daar behoefte aan had.
Bleek dat er nog een klein randje zat die ze zo had weggemasseerd. Ondertussen vond de kleine het niet meer zo leuk en was z'n hartslag ook even niet meer te horen met de dopler. Volgende wee zou hij geboren worden. Ze stond al klaar met de schaar en spuit.
Die spuit is nog gezet, maar ik dacht: "jij gaat echt niet knippen, ik kan het zelf"
De knip was gelukkig niet nodig, hij kwam er meteen uit! Gezond en wel!
Had heel klein flubje, dus hoefde nu niet gehecht te worden.
7 over half 7 is hij geboren. 3520 gr en 53 cm. Dus m'n bevalling heeft dus vanaf de eerste wee tot geboorte iets meer dan 2 1/2 uur geduurd.
Daar heb ik deze week ook echt van bij moeten komen.
Maar kan echt weer terug kijken op een snelle zorgeloze bevalling!
Senn doet het super goed! Hij dronk meteen al goed aan de borst en zat met 4 dagen al weer boven z'n geboorte gewicht.
Jaimy is trotse grote broer en wil de hele tijd kroelen en vasthouden. Heerlijk dat het allemaal zo goed gaat en dat we mooie gezonde kinderen hebben.

Ik wil iedereen die nog moet heel veel sterkte en kracht toewensen! En iedereen ook heerlijk van je mooie wonder mag genieten.
Veel liefs Jantine

Ps sorry is een lang verhaal geworden, bevalling ging sneller ;-)
 
Terug
Bovenaan