Sensitest vs. Kruidvat

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben nieuw hier op het forum, omdat ik mezelf helemaal gek aan het maken ben en op zoek ben naar goede raad ;-). Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.</p><p>Mijn vriend en ik zijn sinds vorige maand begonnen met "klussen". Nu gebruik ik al jaren geen anticonceptie, dus ik hoef niet te "ontpillen". Maar, ik heb mijn menstruatiecyclus nooit bijgehouden. Afgelopen maand was deze echt heel lang (34 dagen), volgens mij heb ik nooit echt zulke lange cycli gehad. Maar hoe dan ook: ik weet het niet zeker, misschien ook wel. Ik hield het nooit netjes bij, maar het kwam wel altijd.</p><p>Nu zit ik op dag 31 en ik ben (nog) niet ongesteld. En omdat ik veel te nieuwsgierig ben heb ik sensitest dipsticks besteld en voor de grap eens getest. Daar kwam dit uit:</p><p></p><p>Een super lichte streep dus. Maar geloofde er niks van en wilde even testen dus ik liet mijn vriend ook een test doen. Daar kwam dit uit:</p><p></p><p>Toch wel een duidelijk verschil naar mijn idee. Vanochtend heb ik nogmaals een sensitest gedaan. Ik kreeg dezelfde uitslag als gisteren. Een lichte streep. </p><p>Gelijk naar de kruidvat gegaan en ik had daar de "early" testen gehaald (dus niet die 2 voor 5). Maar die was helaas hartstikke negatief. </p><p>Hebben jullie ook dit soort ervaringen met Sensitest? Ben heel benieuwd. Voel me totaal niet zwanger (al weet ik niet hoe dat voelt), dus geloof niet dat het raak is. Maar het maakt me nu wel ontzettend onzeker. </p><p>Groetjes,</p><p>Veertje</p>

Ik heb bij de Sensitest nooit vals positief gehad, en begon ook met zo'n  streepje als jij nu hebt. Die hebben echter minder HCG nodig dan die zogenaamde early van de kruidvat (2v5 hebben minder hcg nodig). En aangezien het ook niet je eerste urine was, kan het maar zo zijn dat er gewoon te weinig hcg in je urine zat. Ik durf wel te stellen dat je zwanger bent, maar zal over 2 dagen nog eens testen met ochtendurine (over 2 dagen omdat hcg elke 2 dagen verdubbeld)
succes! En voorzichtig gefeliciteerd

Bedankt voor je reactie Ananasss! Fijn om te horen dat je nooit vals positief hebt gehad met Sensitest. Het is natuurlijk ook gek dat ik twee keer hetzelfde resultaat krijg met deze test, terwijl mijn vriend hartstikke negatief test. En ja inderdaad, toen ik met Kruidvat ging testen was dat niet mijn eerste urine..Nooit gedacht dat dit zo spannend zou zijn..Ik wacht nog even 2 dagen af, fingers crossed! 

Ik snap het stukje dat je je vriend ook een test liet doen niet helemaal, haha! Desalniettemin vind ik je eerste sensitest gewoon heel duidelijk en ben je dus zwanger! Gefeliciteerd! 

Hahaha WR, om te kijken hoe het eruit zou zien als het 100% zeker negatief zou zijn. Misschien kreeg hij wel zo'n zelfde soort streep.. Had het ook met kraanwater kunnen doen, maar we hadden hier allebei eigenlijk wel lol in. Dank voor je felicitiatie, maar ik geloof het zelf nog niet helemaal. 

Ziet er zwanger uit als je het mij vraagt! De meeste vrouwen testen in het begin maar met een heel licht streepje, maar zoals het spreekwoord hier op het forum luidt: een streep is een streep! ? Ik zou idd over 2 dagen nog eens opnieuw testen, maar ik vermoed dat je echt zwanger bent hoor!

Hahahaha ik moet er echt heel hard om lachen. Zo had ik het niet bedacht! Maar dan lijkt het me toch juist helemaal duidelijk? Hij geen streep, jij wel een streep. Hij ziet er hetzelfde uit als mijn eerste test (ook sensitest) en ik ben nu ook zwanger. Heb 3 dagen achter elkaar een sensitest dipstick gebruikt, werd elke dag iets duidelijker en op de derde dag een clearblue digital. Ik denk dat je echt wel blij mag zijn want inderdaad, een streep is een streep en deze is duidelijk te zien!  Overigens heb ik voor de lol ook nog een sensitest ovulatietest gedaan toen ik wist dat ik zwanger was, nou die knalde van het stickje af, was toch weer een extra bevestiging. Nu wachten tot de eerste echo 3 december! 

Hahah, Klijn! Hopelijk klopt dat spreekwoord hier ook!! Zou heel mooi zijn.

@MR: Wat spannend!!! Super mega gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik vind het echt hele slim van je om alsnog die ovulatietest te doen. Die heb ik net ook weer even gedaan en die is echt vet duidelijk positief ...

Terug
Bovenaan