Sertraline en borstvoeding

Hoi dames,

Tijdens de zwangerschap slikte ik sertraline, uiteindelijk maar een paar van ingenomen..
Nu na de bevalling krijg ik weer angst, paniekaanvallen, teveel denken etc.
Dus echt genieten zit er niet in.
Ik hoor van veel vrouwen na de bevalling dar ze veel last kregen of krijgen van zoiets.

Zijn er vrouwen die ervaring hebben met borstvoeding geven en sertraline slikken ?
Ik moest aan de dokter doorgeven als ik weer met sertraline wil beginnen ivm afbouw borstvoeding. Iemand die haar ervaringen wilt delen?
?
 
Daar heb ik geen ervaring mee. Wel met de symptomen van een postnatale depressie. Ik gaf ook borstvoeding maar ik nam geen medicatie.  Een tijdje terug ging hier ook een topic over geloof ik.. 
 
Ik heb geen bv gegeven, maar mijn psychiater had mij expres sertraline voorgeschreven omdat deze zou kunnen icm borstvoeding. Maargoed, ik zou dat soort dingen altijd met een arts bespreken. Maar de combinatie is dus niet onmogelijk!
 
Sertraline kan je nemen terwijl je borstvoeding geeft: https://www.lareb.nl/tis-knowledge-screen?id=72&page=1&searchArray=sertraline&isSinglePageResult=true&pregnancy=false&breastfeeding=true&name=SSRI%E2%80%99s%20tijdens%20de%20borstvoedingsperiode
Je huisarts kan zelf ook contact opnemen met lareb voor advies. 
 
Hoi dames. Super bedankt voor de reacties!! De dokter vertelde me om af te bouwen met borstvoeding vanwege sertraline...
Maar ik las dus ook dat het op zich samen kan.
 
Helaas weten artsen vaak te weinig over de combinatie van borstvoeding en medicijnen, en nemen ze al helemaal niet het nadelige effect van stoppen met borstvoeding mee in de overweging. Héél vaak is borstvoeding met een klein beetje medicatie beter dan geen borstvoeding. Lareb is een goede en betrouwbare bron om uit te zoeken of medicatie samen met borstvoeding kan. Je arts kan ze ook bellen voor overleg, omdat het ook wel uit kan maken of je een pasgeborene 12x per dag voedt, of een 2,5 jarige 1-2x per dag. 
 
Ja dat lees ik ook dat het beter is om borstvoeding te geven met wat medicatie.
Ik ga dat nog eens goed navragen.
Super bedankt voor de info!!
 
Terug
Bovenaan