sex na bevalling

Hallo,

Ik ben 3,5 maand geleden bevallen van een schat van een zoontje. Mijn bevalling was erg lang (ruim 32 uur) en pijnlijk.
Ik ben wel weer helemaal hersteld, maar ik maak me nogal zorgen omdat ik nog steeds geen zin heb in sex. Mijn man is gelukkig heel lief voor me en heeft wel geduld, maar ik ben zo bang dat ik nooit meer de oude word.

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips zijn welkom.

Hoi,

Heeft op zich niks met de bevalling te maken hoor! Dat je geen zin hebt is waarschijnlijk een combi van moe, toch een beetje onzeker en misschien toch onbewust 'bang' voor pijn....
Uiteindelijk komt het echt wel weer goed hoor! Bij ons duurde het ook vrij lang voordat we weer echt sex hadden en de eerste paar keren was ook wel gevoelig/ pijnlijk.
Maar nu is het weer helemaal als van ouds! Geef het de tijd, het komt wel weer.

ik ben al 13 mnd verder na mijn bevalling, en de zin is bij mij goed verdwenen, kan geen enkele reden bedenken behalve dan dat ik met de kleine erbij een retedruk leven heb, werk 3 dagen, alles bij elkaar maakt dat het er gewoon vaak niet van komt. Nu hebben we afgesproken regelmatig gewoon tijd voor elkaar te maken, wijntje, kaarsje, knuffeltje hier en daar, en dat helpt wel, het hoeft natuurlijk niet altijd sex te zijn, dat kan zich ook uitten in andere dingen. Bij ons kwam bovendien ook bijna het hele huishouden op mij neer, en ik stond in het weekend ook nog eens altijd vroeg op, vriendlief sliep uit. Daar heb ik nu verandering in gebracht. Ik heb gezegd dat ik het zo niet meer op kan brengen, dat de taken eerlijker verdeeld moeten worden, en nu gaat het stukken beter. Soms moet je er gewoon weer wat moeite voor doen om dingen weer op zijn plaats te laten vallen.

gr en sterkte ermee, ik denk dat veel vrouwen er mee zitten.

Heb afgelopen week ergens iets over het geen zin in sex hebben gelezen.
Op zich een veel voorkomend verschijnsel.
Om te voorkomen dat het erg lang gaat duren, gaven ze toch de tip er jezelf toe te zetten. Als je er eenmaal weer aanbegint komt de echte zin weer sneller op gang.
Ze vergeleken het met sommige sporten. In het begin heb je geen zin en moet je jezelf er toe zetten, als het eenmaal lekker gaat heb je de smaak te pakken.

Het zijn niet mijn eigen woorden, puur iets wat ik aan je doorgeef uit een tijdschrift (weet alleen niet meer welk)
Wie weet heb je er iets aan,
groetjes Mosy

Terug
Bovenaan