sex na een bevalling

Even een hele stomme en persoonlijke vraag. Maar zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang na de bevalling je weer sex kunt hebben? Kindje is via de normale weg geboren, hechtingen zijn helemaal verdwenen en gyn. heeft hier niets over gezegd...

Zodra je niet meer vloeit en je er zelf weer zin in hebt, mag je gewoon weer sexen. Zolang je vloeit, loop je namelijk het risico van een infectie; de wond in je baarmoeder (waar de placenta zat) is dan nog niet helemaal genezen. Ik had er echter de eerste paar maanden weinig behoefte aan.

er staat 6 weken voor!!!! als je niet meer vloeit.. anders kan je een flinke infectie krijgen omdat je natuurlijk een grote wond heb( placenta)maar ik heb me daar niet aan gehouden hoor!!! ik ook had nergens last van( geen hechtingen, niet uitgescheurd ) bij was het een beetje te snelll!!!! de eerste was binnen twee weken en dat deed best veel zeer!! en de tweede was binnen 3 dagen dus zelfs in de kraamweek nog maar dat was ook niet zo succes omdat het natuurlijk erg groot is hahahhah( als je begrijp wat ik bedoel))). wat ik jou kan meegeven is als je het doet gebruik wat!! omdat de kans op een infectie dan ook heel klein is,, nou succes ermee, hahha

ik had na een paar dagen al weer seks met mijn man,ik voelde me ook heel erg goed! we hebben het wel met condoom gedaan,ivm infectie...je moet doen waar jij je goed bij voelt,als je weer zin hebt wat let je dan???

succes ;-)

Misschien een beetje laat deze reactie maar ik wil wel even melden dat je het altijd met condoom moet doen ook i.v.m. infectie maar ook voor een eventuele zwangerschap daar hoor ik namelijk niemand over. Die kans is namelijk wel aanwezig je weet nooit wanneer je eisprong is geweest, of het moet je wens zijn om binnen een paar maanden weer moeder te worden.

Terug
Bovenaan