Sex nog steeds gevoelig/pijnlijk

Hallo dames,

Ik ben nu drie maanden geleden bevallen maar het is nog steeds gevoelig of pijnlijk als we sex hebben. Toch is de bevalling niet al te heftig geweest. Alles is vrij goed intact gebleven, op een paar hechtingen bij de schaamlippen na. Nu gebeurd het niet al te vaak want omdat het zo'n gedoe is, pijnlijk en dat gehannes met die condooms, heb ik er niet zoveel zin in.
Ik vraag me af hoe dat nu bij jullie gaat?
Hebben jullie er ook nog steeds last van?

Groetjes Joy

Hoi,

ook bij mij is het nog steeds erg gevoelig
Ons zoontje in nu 5,5 maand.
Ik vind het ook harstikke vervelend, want was nou als het blijft??
En we willen graag een 2de erbij?
Tja.. wat dan hé?!
Ik weet ook niet hoe dit komt, en of dit bij meerdere vrouwen is, bij in ieder geval wel helaas!

Ook ik had niet veel hechtingen... maar 2!

Groetjes Debby.

Hoi!!

tja.... lastig he??? Hier ook nog steeds. En ik ben nu al ruim 1 jaar verder....
maar ff tip van mij en mss "werkt" het bij jullie ook wel.. Een ander standje uitproberen, dan is t hier minder/niet pijnlijk.

Groetjes (nog een) Debby

Mijn verloskundige heeft me ervoor gewaarschuwd om vooral niet met pijnklachten bij vrijen rond te blijven lopen, maar dan weer naar hen terug te komen of naar de huisarts te gaan. Misschien dat er met de hechtingen iets niet goed is gegaan. Mijn bevalling is 2,5 maand geleden, ik heb een flinke knip gehad en daar nog een kleine ruptuur op. Ik had behoorlijk wat hechtingen, in drie lagen. Na 6 weken zijn we weer met seks begonnen en na de eerste twee keer was het eigenlijk niet meer pijnlijk. Als ik jullie was, zou ik wel actie ondernemen. Seks is toch veel te leuk om nu gewoon te laten...

Liefs,
Noa

Als het niet minder pijnlijk wordt de komende tijd zou ik inderdaad aan de bel trekken. Ik was op 3 plaatsen flink ingescheurd, had net geen totaalruptuur gelukkig. Van de hechtingen op zich heb ik weinig last gehad. Het heeft wel een tijd geduurd voor ik weer aan sex ging denken. Ik wilde er eerst voor mijn gevoel zeker van zijn dat ik goed genezen was. In het begin ging het wat lasting, omdat de littekens nog gevoelig waren. De vk had ook gezegd dat dat best lang kan duren. Maar als het echt pijn zou doen, dan moest ik terugkomen.  En als de littekens stug zijn, kun je er een bepaalde soort olie op smeren, ik weet niet meer welke, maar dat weet je vk vast wel.

Ons zoontje is nu 14 maanden en bepaalde standjes vind ik nog steeds niet fijn, dan spelen de littekens nog op. Maar in de loop van de tijd is het wel steeds minder gevoelig geworden en kan ik ook weer helemaal genieten van sex, zonder ergens last van te hebben. Dus heb  vertrouwen, het komt echt weer goed!

Groetjes,
mv Tijs

Hi meiden,

Ik heb er ook veel last van gehad, wij gebruiken massage olie van nivea, ongeparfumeerd.
Werkt super, en we zorgen ervoor dat ik totaal ontspannen ben.

Bij mij was in het begin ook heel erg de knop omzetten, ik was heel moe, en moest eerlijk gezegd echt niet aan seks denken, dan kwam die bevalling weer in m'n hoofd, weg mood.

Zorgen dat je ontspannen bent, en doe het rustig aan. Lukt het vandaag niet helemaal, probeer  je het morgen of een andere dag weer, ga jezelf niet pesten, seks moet fijn zijn.  En massage olie, ik zweer erbij.
X

Hey meiden,

Ik ben 15 weken geleden bevallen en echte sex hebben we nog niet gehad.
Ik heb heel mijn zwangerschap geen behoefte gehad en nu heb ik het gevoeel dat ik alles opnieuw moet leren.

Ik heb ook moeite met ontspannen en   hebben daardoor NOG STEEDS geen sex gehad. Ik vind dit zo verschrikkelijk voor mijn vent......ik kan hem gewoon niet behagen. Ik heb het gevoel dat de drempel alleen maar hoger komt te liggen zo....
Oja ook ik had veeel hechtingen en in 2 lagen. Maar vooralsnog doet het niet zeer, maar die angst zit er wel.

Heeft ieman misscien nog tips voor mij?

X Saskia
mv Rik

bij mijn oudste heb ik er ook 6 maanden last van gehad.
Ik ging er voor terug naar de gyneacoloog en die heeft het hersteld, er was een hechting niet goed genezen en er zat binnenin daarom wat wild vlees waardoor het pijn deed.
Bij mij was de bevalling wel heftig toen en was danook vanbinnen kompleet aan elkaar gehecht, maar hoe dan ook blijf er niet te lang mee lopen.
als je er lang last van blijft houden, ga dan naar je huisarts en laat er naar kijken, maak je niet druk om wat hij/zij zal denken, het komt heus vaker voor hoor.
Wat natuurlijk ook zo is is dat als je bij voorbaat al denkt dat het pijn zal doen, dan zal het waarschijnlijk ook pijn doen, misschien iets meer proberen te ontspannen?
groeten Martine

Terug
Bovenaan