Sex om bevalling op te wekken???

A

Anoniem

Guest
Wie oh wie weet waarom sex de bevalling op zou wekken? Beetje bot en grafisch maar is het de penetratie die dit zou veroorzaken of het klaarkomen en bijbehorend samentrekken van de baarmoeder die het hem doet???

Ben heel erg benieuwd...

Groetjes en sterkte allemaal met de laatste loodjes!!!

Hallo,

Klopt wat je schrijft, dit komt omdat in de sperma een stofje zit dat de bevalling op gang helpt. Weet alleen de naam van het stofje niet meer. Weet wel dat je lichaam dit ook aanmaakt om de bevalling in gang te zetten en dat dit soms uit blijft. Dan kun je ook nog gestript (is het woord geloof ik) worden door de verloskundige.

groetjes jmak

Het stofje heet protaglandine. Het is een hormoon dat ook in sperma zit. Als je ingeleid wordt in het ziekenhuis kan dat o.a. d.m.v. gel waar deze prostaglandines ook in zitten. Ze zorgen voor het weker worden van de baarmoedermond. Als de baby er klaar voor is kan het zijn dat het verweken doorzet en dat je lichaam weeen gaat aanmaken.
Geen garantie dus maar wel het enige huis-tuin en keukenmiddeltje dat echt zou kunnen helpen.

Hallo meiden,

ik wist niet precies waarom het werkte, maar ben wel "ervarings deskundige"...
Toen ik twee dagen overtijd was bij mijn vorige zwangerschap had ik er wel een beetje genoeg van...
Onder het mom van baat het niet schaat het niet heb ik toen maar mn vriend overgehaald om "het" te doen...
De volgende morgen werd ik wakker met lichte weeen en nadat de verloskundige me gestript had kwamen deze helemaal op gang.
Het heeft wel nog tot de volgende dag geduurt voordat ik mijn zoontje in mijn armen had, maar ik denk wel dat de  weeen inzetten vanwege de sex!

(de sex was overigens  fijner dan het strippen...)

Liefs Ann  

Hoi,

Ik ben nu 40+6 weken en heb ook al eens geprobeert om de bevalling op te wekken met sex. Helaas werkte het bij mij niet. De baarmoeder moet er dus echt klaar voor zijn wil het je bevalling op gang helpen.
Misschien nog maar eens proberen want ik ben die dikke buik nu wel zat.

groetjes,
Ikky

hoi

Ik heb toevallig bij de vorige zwangerschap ook twee dagen voordat ik bevallen ben nog gevreeen,en het heeft wel geholpen denk ik.moet er wel bij zeggen dat mijn baarmoeder al vanaf 38 weken aan   verstrijken/weken was.dus dat heeft ook wel meegeholpen . gr wendy

Hallo Dames,

Ik wilde even reageren...
Ben vandaag 41 weken en 1 dag zwanger en ben het behoorlijk beu !!
Tel daarbij op de zenuwen voor de bevalling en jullie weten vast hoe ik me voel.
De eerste bevalling van mijn zoon was namelijk best zwaar.

Sex zou misschien kunnen helpen, maar eerlijk gezegd moet ik op dit moment daar niet aan denken, maar dat is voor ieder verschillend natuurlijk.

Ik hoop maar dat het nog vanzelf begint, anders word ik volgend weekend ingeleid.

Nou, sterkte allemaal

Groetjes Martina

Terug
Bovenaan