Sex om bevalling op te wekken???

Wie oh wie weet waarom sex de bevalling op zou wekken? Beetje bot en grafisch maar is het de penetratie die dit zou veroorzaken of het klaarkomen en bijbehorend samentrekken van de baarmoeder die het hem doet???

Ben heel erg benieuwd...

Groetjes en sterkte allemaal met de laatste loodjes!!!

Hoi daar.

Volgens mij is het de samentrekking van de baarmoeder ja.
Bij mij heeft het overigens nooit gewerkt...
De baarmoedermond moet tenslotte rijp zijn, wil dit trucje lukken.
En aangezien je al een heel eind bent met een rijpe baarmoedermond, kun je je baby dan ook zonder sex spoedig verwachten.

Groetjes

Het heeft met samentrekken van de baarmoeder te maken (bij klaarkomen) maar de sperma is ook belangrijk. Daar zit een stof in die ze ook gebruiken om je in te leiden als je overtijd bent (in de gel die ze dan gebruiken).

Groetjes Mariska
trotse mama van Feline

Hallo,,
Bij mij heeft seks wel gewerkt.. Ik was 39.4 weken zwanger toen ik 's avonds seks had.. 's Nachts sliep ik al wel wat onrustig met last van milde weeën maar die kwamen pas om de 50 minuten.. Toen ik 's ochtends rond 11 uur op de pc zat om ff wat info over de bevalling op te zoeken nog.. (die laatste kleine beetjes) toen werd het opeens om de 7 minuten.. Toen is de vk gekomen en ben ik in 31 uur bevallen.. Ik had dat nagevraagd en ze zei idd dat ik waarschijnlijk ben bevallen door de seks die ik die avond daarvoor had..
Groetjes Yolanthe
trotse mama van Nine sinds 23-04-2007

Hoi,
ook ik heb sex gehad met 39w5dagen en toen is de bevalling daarna ook in een razend tempo begonnen! Ik weet zeker dat het daarvan kwam, want daarvoor rommelde er nog niks.

Groetjes

Ik denk idd dat het helpt sex voor de bevalling, maar dat idd de baarmoeder er wel klaar voor moet zijn.
Lotte onze eerste kwam spontaan na 36,5 weken zwangerschap en de tweede en derde bevalling hadden we beide toevallig rond 20.00u sex en bij de een begonnen de weeën om half 10 en bij de andere begonnen de weeën om half 9.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Terug
Bovenaan