Sex tijdens zwangerschap

Heey!

Ik heb totaal geen ervaringen met een forum, maar ik ga me er toch aan wagen, aangezien ik niet echt veel meer te weten komen wat betreft sex tijdens de zwangerschap.
Ik ben nu 30 weken zwanger, en geniet nog volop van de sex. Wat wij ons alleen afvragen is tot wanneer je dit "mag" doen. Op internet lees je veel verschillende verhalen erover. De een zegt tot 6 weken voor de bevalling, de ander zegt tot 4 weken voor de bevalling en sommigen zeggen zelfs dat je helemaal niet hoeft te "stoppen".....
Ik heb op het forum gezocht, maar ik kon niets vinden over dit onderwerp.... Ben ik dan de enige die dit wil weten? Zijn alle zwangere vrouwen in eens uit-ge-sex-d? Lijkt me toch sterk....!
Ik hoop wat te horen!

Hey hey,

Haha wel leuk onderwerp, moet zelf zeggen dat ik niet erg veel zin heb zo zie je maar dat het nogal verschilt per zwangerschap!!! Één ding weet ik wel dat je met gebrokken vliezen geen sex meer mag vanwege infectie gevaar maar voor de rest zal het wel goed zijn denk ik!!!! Anders zou je het ook nog ff aan je verloskundige kunnen vragen!!!
En geniet ze meid!!!

Liefs Sandy 31wk precies

Hey.

Bij de zwangerschap van mijn zoontje hebben we zelfs toen ik bijna 1 week overtijd was nog een keer sex gehad. En ik weet niet of het toeval is, maar de volgende dag braken de vliezen!

Volgensmij mag het gewoon zolang als je het zelf nog leuk vind en je vliezen zijn nog intact (ivm met infectie)

liefs Malou

Hoi meiden,

Je mag gewoon sexen tot het einde hoor, zo vaak je maar wilt haha. Zoland het goed voelt is er niets aan de hand.

Gewoon genieten. Idd als je vliezen gebroken zijn mag het niet meer maar dat merk je wel hoor haha.

Groetjes Petra

Vriendin van mij kreeg toen ze overtijd was een receptje mee van de gyn (wel in amerika) met "inetcourse daily"! Dus gewoon lekker genieten!!! Na de bevalling mag je zolang als je vloeit geen "echte" sex hebben. En dat vloeien duurt bij velen aantal weken.
Voorspoedige laatste 10 weken gewenst!
Groetjes, Mira, 40+2 van nr2

Hoi Ukkie,

bij onze vorige zwangerschap hebben we het ook tot de laatste week van de zwangerschap gedaan. Als je vliezen niet zijn gebroken, zie ik niet in waarom niet. Geniet er nog lekker van, want na de bevaling duurt het wel een paar weekje voordat je uitgevloeit bent. En voor die tijd had ik er echt geen zin in.
Nu merk ik nog niks van het meer zin hebben, zoals in de eerste zwangerschap. Maar ja ben nog vaak erg moe, ben ook pas bijna 9 weken. Ik (of eigenlijk mijn man ) heb er nog hoop voor, want na die 12 weken, barstte ik ook van de energie.

Liefs,

Ik weet heel zeker dat het geen probleem is, want ik kreeg juist het advies van mijn verloskundige om seks te hebben toen ik al weeën had. Het schoot namelijk niet zo op met de ontsluiting en ze zei dat het weleens zou kunnen helpen. Je begrijpt dat het toen niet helemaal was zoals normaal, maar het hielp wel! Binnen een uur was ik de slijmprop kwijt en kwam de ontsluiting langzaam op gang. Hoewel dit dus een beetje een 'moetje' was, hebben we tot aan de uitgerekende datum gewoon seks gehad. Dat is echt geen probleem. Pas als je vliezen breken mag het absoluut niet meer in verband met infectiegevaar. Dan is er namelijk een open verbinding met het kindje. Ik zou zeggen: zo lang je zin hebt: geniet ervan!

Terug
Bovenaan