sex

Hallo dames,

Gewoon uit interesse lees ik jullie berichtjes door. Ik ben zelf enkele maanden geleden bevallen, dus voor mij nog even geen nieuwe zwangerschap. Wat me opvalt is dat het net zo lijkt alsof ieder van jullie eindeloos veel sex heeft iedere maand om zwanger te raken. Ik lees zelfs termen als "klussen". Is het allemaal echt zo leuk als het lijkt of heeft de helft dwangmatige sex? Zelf hadden wij, ook voordat mijn zoon werd geboren, niet dagelijks of zelfs wekelijks sex. Ben ik een uitzondering of niet?
 
Hoi Simone,

Zeer zeker niet! Zelf kan ik ook geen sex hebben als ik geen zin heb. Hoe graag ik ook een kindje wil, verplicht 'klussen'lukt ons niet.

Groetjes Nienepien
 
hallo simone
mijn vriend en ik zijn acht maanden bezig om zwanger te worden ik wil niet gaan temperaturen etc omdat ik tot nu toe vind dat het vanzelf moet gaan lukken. wij vrijen zelf best vaak maar wel alleen omdat we daar zin in hebben en niet omdat ik dan moet voor mijn eventuele zwangerschap.
maar vaak in de week dat ik denk vruchtbaar te zijn (ik heb een regelmatige cycles) heb ik gewoon meer zin waar het door komt weet ik niet hoor maar het is een leuke bijkomstigheid.
maar je bent vast geen uitzondering.
leuk dat je mee leest misschien dat je ons zo ook nod wat tips kan geven zo nu en dan. groetjes tijger
en geniet van het moederschap
 
Hoi Simone,
Nee, je bent zeker geen uitzondering. Je hoort van meerdere dames dat ze weer MOETEN. Nou bij mij MOET helemaal niks. Het is bij mij alleen zo dat ik heeeel vaak zin heb sinds ik met de pil ben gestopt. Het zijn denk ik de soort hormonen, in mijn stopweek met de pil had ik ook altijd meer zin dan normaal.
Ik persoonlijk zou het ook niet met tegenzin kunnen, het moet nog altijd uit liefde gaan!!!

Nu genieten we zolang we het allebij nog 'zo vaak' willen.

Groetjes, Ank
 
ik verbaas me er ook wel eens over hoe ontzettend bezig meiden zijn die zwanger willen worden, ik begrijp dat wel, maar vindt het toch niet zo gezond hoor. Het wordt al snel een obsessie. Kijken naar hoe mijn slijm er beneden uitziet heb ik helemaal nooit gedaan. Ik denk dat er enigszins nuchter onder blijven toch beter werkt, voordat je het weet draait je hele leven alleen nog maar om zwanger worden. Ik weet waar ik over praat want zwanger worden werd bij mij ooit bijna een obsessie. Pas toen ik het los kon laten en dacht van nou we zien het wel, en er niet mee zo mee bezig was, was ik ineens zwanger. Ik ben er van overtuigd dat als meer meiden dat zouden proberen, dat dat toch zou helpen, maar ja het valt niet meer!

gr sandra (moeder van Kim 5 mnd)
 
Helemaal mee eens Sandra. Ik merk in mijn omgeving ook vaak dat mensen hun zwangerschap plannen. Zo van ' we hebben een carriere gehad, ik stop met de pil en het moet ook direct komen'. Veel mensen denken 'dat doen we wel even'. Ik heb bij veel mensen -waaronder mijn zus- gezien dat het niet altijd zo makkelijk gaat. Reden voor mij om te stoppen met de pil en maar te zien. Als het komt dan komt het.. het hoeft voor mij nu nog niet maar het is wel welkom.. De natuur z'n gang laten gaan.
 
Terug
Bovenaan