sex

Dag mama's en bijna mama's!
Ik ben 4 weken geleden bevallen van een prachtige gezonde dochter en ik heb een vraag. Ik heb al sinds vlak na de bevalling alweer een sterke behoefte aan sex. we hebben het ook alweer een paar keer gedaan en dat ging prima, maar ik krijg een vervelende uitslag van condooms en ook de lamshuiden variant is nix beter. Ik wil het graag zonder doen maar ik heb geen andere vorm van anticonceptie, bovendien weet ik niet of het ivm infectiegevaar e.d. al mag. Ik geef borstvoeding dus ik wil nog niet aan de pil en een spiraaltje is bij mij in het verleden geen succes geweest. Wie weet of ik het al zonder condoom mag doen en wat is dan een goede anticonceptie die goed kan in combinatie met borstvoeding?
Alvast bedankt dames!

Liefs Josy
 
hoi josy,toevallig was ik gisteren naar rtl 4 aan het kijken en daar ging het over borstvoeding en anticonceptie .er scijnt een lichte pil te zijn die je wel mag gebruiken en die geen invloed heeft op de borstvoeding.ik wil zelf ook borstvoeding geven en kan dus niet tegen condooms.dus vandaar dat ik goed heb geluistert naar deze tip.groetjes a.s dec moed gea.
 
Zonder condoom mag doen? Tja, als je gezinsuitbreiding wil... Ik kan me niet herinneren dat we het niet mochten doen.

Als je heel strikt bent met borstvoeding qua tijden enzo schijnt het een vrij goede vorm van anticonceptie te zijn. Maar daar weet ik verder niks van. Misschien 'n andere mama?

Balen zeg dat je niet tegen condooms kunt. Je kunt aan de dokter vragen welke pil je mag slikken tijdens het geven van bv.
 
Volgens mij kun je hiermee het beste even lang je huisarts gaan, die weet vast wel wat je het beste hier tegen kan doen en misschien schrijft hij je wel een goede pil voor die je eventueel tijdelijk kunt gebruiken.
 
1 tip: luister niet naar mensen die zeggen dat je toch niet zwanger kan worden als je nog borstvoeding geeft... ik weet uit ervaring dat dat dus een fabeltje is! Maar goed; wel met een leuk resultaat hoor! Ik heb inmiddels ook begrepen dat er een speciale borstvoedingspil is.
 
hoi JOsy,

en prima oplossing is eenpessarium,
een soort halve sinasappel waar je aad dodend pasta op de randen en in het midden smeert..
maar neem er dan gelijk 3 of zo of 4 want dan kunnen ze goed drogen (enmaisena erop na het afdrogen ) en dan kun je er zo wer een gebruiken... ik gebruik ze al jaren... en rond je menstruatie natuurlijk niet nodig... hehe

maar die lichte pil komt hoe dan ook toch bij je baby mar het scheelkt dan wel dat je een meisje hebt met een jongen zou ik het zeker niet doen...
vanwege het hormoon

zet hem op
kusjes bibi :)
 
Terug
Bovenaan