sex

hallo

Hoelang duurt het voordat je weer kan vrijen na de bevalling??
Ik ben iets langer als een maand bevallen van een zoontje, en begin weer behoorlijk wat zin te krijgen.
Nou hebben we het al voorzichtig geprobeerd, maar het is net of iets de weg blokeerd daar binnenin. het doet ook pijn als hij daar tegen aan drukt.
Komt dit doordat het misschien nog niet helemaal geheeld is daarbinnen, of is het daarbinnen gewoon helemaal anders na een bevalling.
Zijn er ook vrouwen die hebben ervaren dat de sex na een bevalling niet meer het zelfde is als daarvoor.
Ik vind het ook behoorlijk eng om weer te vrijen. Ik heb geen hechtingen, maar straks voelt het ook helemaal anders, niet als voor de zwangerschap..

Groetjes milou

Hoi Milou,

zover ik me kan herinneren hebben wij het voor het eerst weer gedaan een week   of 5 na de bevalling. De eerste keer was het ook wel een beetje pijnlijk. Ik denk dat het ook komt doordat je (onbewust) toch verkramt van onder. Maar het is nu weer als voorheen!
Blijf het gewoon proberen en bouw het langzaam weer op. Het is toch net zoiets als je eerste keer. Ben je trouwens niet te droog, want je kunt anders ook een glijmiddel erbij gebruiken.
Blijft het echt pijn doen, dan kun je het natuurlijk ook even navragen bij je vk als je op nacontrole gaat.
Ik had trouwens wel een paar hechtingen.

Probeer je te ontspannen en geniet. Je mannetje kan je ook eerst oraal bevredigen als je het eng vind. Daarna ben je waarschijnlijk meer ontspannen.

Liefs,

Hier  7 weken na de bevalling weer. Maar de zin kwam ook veel eerder hoor. Het kwam er gewoon niet van omdat ik nog bloedverlies had (dan kan je beter nog even wachten) en met alle drukte van de baby en nachtvoedingen en visite enz...

Ik moet zeggen dat het meteen weer als voorheen voelde (op het litteken van de hechtingen na dan). Heb het ook even aan mn vriend gevraagd, en die voelde ook niets anders als anders. Niet nauwer en ook niet wijder.

Als je twijfeld, gewoon even naar laten kijken, dat kan iig geen kwaad toch....

xxx
Mama van Navara
(09-10-08)

Wij hadden het voor het eerst weer gedaan 3,5 weken na de bevalling. Die eerste keer was wat pijnlijk en gevoelig, anders dan ik gewend was (had een paar hechtingen), maar viel me zo reuze mee... Ik had veel erger verwacht.
En na een paar keer was het weer als vanouds, het moest gewoon een beetje 'ingereden' (;)) worden.

Ik zou zeggen: gewoon voorzichtig blijven proberen zonder over je grenzen heen te gaan (desnoods met wat glijmiddel), hoe sneller je lijf er weer aan went en het weer soepel wordt daar onder...

Veel plezier!

heyhey

ik hoor hier eigenlijk niet hoor (ben van t voorjaarforum0 maar wilde toch even reageren.

mijn kleine meid is vandaag precies 1 jaar, en heb dus al een jaar lang pijn met vrijen.

zit hier mn ogen uit te kijken, ben eigenlijk wel jaloers op al die anderen, dat het gevoel enzo weer helemaal bij hun terug is.

bij mij dus totaal niet! heb nog steeds heel vaak veel pijn, en t gevoel is niet meer t zelfde als voor mijn bevalling.

ben er voor naar een dokter geweest, en de vk heeft ook nog gekeken bij de nacontrole toen.

heb een aantal tips gehad, opgevolgd maar niks heeft geholpen.

wij gebruiken trouwens ook condooms met glijmiddel hoor, maar zelfs dan is het vaak nog geen pretje.

hoop voor jou, dat je net als de andere meiden, snel weer plezier kunt beleven, zonder pijn :D

groetjes, do

hoi,

Na mijn eerste bevalling ruim 2 jaar geleden duurde het 4 maanden voor het pas weer lukte. Heel frustrerend was dat. het weefsel rond mijn vagina was heel weinig elastisch, echt een harde rand rondom rond door allemaal litteken weefsel. Het lukte dus gewoon technisch niet. En net toen ik er mee naar de dokter wilde gaan omdat ik dacht dat ik te strak gehechtw as ofzo lukte het weer. Het was de eerste weken nog best vaak pijnlijk, maar het is uiteindelijk helemaal goed gekomen,
Ik sta echt ook te kijken van de andere verhalen! Zo snel alweer!
Nu ben ik 3 weken geleden van de 2e bevallen. Ik heb gewoon met staan en zelfs zitten nog best vaak pijn, dus sex is echt uit den boze voorlopig. En ook voel ik weer die harde randen aan de ingang.
Ik heb me wel voorgenomen om straks als de ergste pijn weg is, ik flink ga masseren met weleda perineum olie, misschien dat dat de boel wel wat sneller versoepeld!

groeten Elke

Hoi,

Ik heb een keizersnee gehad en dat is toch iets anders. Wij vreeën pas na 8 weken omdat mijn buik gewoon pijn deed en het  gevoel had dat mijn baarmoedermond was gezakt en dus maar een kleine gang had , zeg maar.
Het voelt mischien ook nog onwennig, onbewust toch het idee gek vinden omdat je kindje ook daardoor heen is gekomen?
Gewoon zachtjes proberen en er is een nieuwe olie op de markt speciaal voor littekens.
bio-olie, weet niet of het werkt, maar proberen kan altijd natuurlijk.
Ook al heb je geen hechtingen gehad, je weefsel is toch flink opgerekt en er kunnen wat zenuwen beschadigd zijn geraakt en die hebben hun tijd nodig om te herstellen.

Ik ben nu zwanger van de 2de en dit wordt hoogstwaarschijnlijk weer een keizersnee, dus die van mij blijft waarschijnlijk intakt.
Wel heb ik nu last van bekkeninstabiliteit en is er ook weinig sprake van sex, terwijl ik wel zin heb. Ook heel frustrerend hoor.

Evelien(26+4)

Wij deden het na 3 weken alweer. Ik had ook geen hechtingen. De eerste keer deed wel pijn, maar daarna ging het steeds beter. Na een tijdje voelde het weer als vanouds.
Hoop dat het inmiddels wel weer gaat bij jullie!

Terug
Bovenaan