sex

Hallo meiden

Even een rare vraag.

Ik heb het al heel vaak gezien dan mannen vreemd gaan zodra de vrouw zwanger is. Meestal omdat de vrouw geen sex wil. Dit heb ik altijd willen voorkomen.
Dus toen ik zwanger raakte heb ik dit mijn mijn man besproken. Hij moest zelf aangeven als hij vind/vond dat hij te kort kwam.

Nou is het bij ons wat anders verlopen.
Bij mij is de zin naar sex dus totaal niet afgenomen door de zwangerschap. Het is zelfs een beetje toegenomen.
Ik het begin durfde mijn man geen sex met mij te hebben, bang de kleine wat aan te doen. Gelukkig heb ik hem (via internet) ervan weten te onvertuigen dat je de baby echt geen kwaad kan doen.

Dat is een tijdje goed gegaan, tot nu toe.
Ik ben nu 32 weken en mijn man raakt me amper nog aan. Hij is weer bang de kleine wat te doen. Lief hé. Maar het probleem is dat ik wel nog behoefte heb.

Nou beginnen de hormonen ook te werken en begin ik aan mezelf te twijfelen.
Vind hij mij niet meer aantrekkelijk? Gaat hij misschien toch vreemd en heeft hij daarom thuis geen zin meer?
Het zal wel onzin zijn. We zijn al lang samen en net gelukkig getrouwd.

Is het misschien gewoon ongemakkelijk met die dikke buik. En aan mijn borsten spelen is ook niet echt leuk meer voor hem. Er komt nu toch echt wel melk mee.

Wat denken jullie ?
Zijn het de hormonen en haal ik me dingen in mijn hoofd of moet ik me zorgen maken ?
En ben ik "niet normaal" omdat ik juist behoefte heb aan sex ?

Hoelang kan je eigenlijk nog sex hebben zonder gevaar dat je de weeen opwekt ???

Nou einde van die lange en rare verhaal.

Groetjes Jeanine

Hoi Jeanine,

Sex tijdens de zwangerschap is inderdaad een heikel punt. Ik merk dat het bij mij eigenlijk niet meer gaat als ik zwanger ben. Het doet pijn en is helemaal niet lekker. Jammer voor mijn man, maar ik vind het zelf ook vervelend. Het is niet dat ik niet wil.

Om je vraag te beantwoorden: je kunt de bevalling niet opwekken door te vrijen. Er zijn zeldzame uitzonderingen waarbij de vrouw direct ontsluiting kreeg door sperma, maar normaal gesproken is dit niet het geval. Je kunt de bevalling wel voorspoedigen, maar dan moet je baarmoeder er al klaar voor zijn, dus al deels verweekt. Dan is de bevalling dus eigenlijk al ophanden.

Bij mijn eerste heb ik sex gehad een aantal uur voor mijn vliezen braken, op 'advies' van het ziekenhuis, maar toen had ik al 3 cm ontsluting (en geen enkele wee gehad).

Het enige wat je kunt doen is   praten met je man. Het is belangrijk dat je in ieder geval een emotionele band blijft onderhouden.

Groetjes, Marisa

hee,
Wat een gedoe he, met zo'n dikke buik! Ik heb ook juist veel meer zin, net als de vorige keer. Veel meer dan hem! Maar ik kan me voorstellen dat een dikke buik, het idee van de baby vlakbij, lekkende borsten..... dat dat niet echt opwindt maar juist tegenwerkt. Dat is heel normaal hoor! Ik zou als ik jou was geen zorgen maken. Hoewel dat ook iets is wat zwangeren sneller doen; zorgen maken. Wacht nog maar even af, het komt vast weer goed na de bevalling!

wendy

Hey hey,

Ha ha ben ik toch niet de enige die weer meer zin heeft.... Had ik de vorige keer ook... We hebben toen tot een week voor de bevalling gewoon sex gehad. ( Ben met 38 weken bevallen )
Ik heb het idee dat het maar beter soepel kan blijven daar beneden, heb de vorige keer wel een fijne bevalling gehad....
Gelukkig vind mijn vriend sex nu geen probleem, dat ik dikker ben maakt hem niet uit. Ik vind het wel iets hebben dat je andere standjes kunt uit proberen en toch weer eens wat anders sex hebt als 'normaal'. Ook praten we nu beter over wat we fijn vinden, ik vind sex nl wel heel belangrijk in een relatie. Heb ook wel een mannen beroep, dus hoor de hele dag niets anders.....

Als je man / vriend het akelig vind om nog te vrijen kun je elkaar ook wel op andere manieren bevredigen. Ook knuffelen, strelen, massage of samen douchen kan heel fijn zijn. Geef wel aan dat je daar zelf ook behoefte aan hebt !!! Blijven praten met elkaar is het beste om van je vervelende gevoelens af te komen.

( Mijn vriend maakte heel fijn de opmerking naar mijn collega's over dit onderwerp : Ze was wel zwanger maar niet op der mondje gevallen..... Heb ik ook nog lang mogen horen op de werkvloer, kan er wel mee lachen gelukkig )

Groetjes en nog veel plezier de komende weken......

Hallo meiden,

bedankt voor jullie reacties.

het is een raar onderwerp.
Ik vind het vaak wel grapig als mensen tegen mijn man praten hierover : nou zou je wel droogstaan hé, en van : mag er er nog wel eens op.
Alsof vrouwen geen sex meer willen hebben.
Ik zeg vaker dat mijn man gelukkig moet zijn met mij. Hij mag juist wel maar hij wil niet. Rare wereld toch.

Het excus van bekker vond ik wel goed : ik heb het idee dat het maar beter soepel kan blijven daar beneden.

En ik wil niet   perse sex in de zin van prenetratie, maar met je handen, mond en wat speeltjes kom je ook heel ver.

Gelukkig gaat het hier al iets beter. Na lang zeuren sex gehad. De eerste keer heel voorzichtig maar de dag erna was mijn man al minder bang en nam hij het initiatief en ging het al stukken beter.

Ben blij als de baby er is en alles hopelijk weer normaal wordt.

Groetjes Jeanine

Terug
Bovenaan