Hoi,
Sinds drie weekjes volg ik zo'n cursus babymassage, bij m'n docente van Samen Bevallen. Zij doet sinds kort de opleiding om dat ook te mogen gaan geven (babymassage dus), daarom kunnen mijn dochtertje en ik als proefkom=nijn hier gratis aan mee doen!
Ik vind het erg leuk. De eerste keer lag m'n dochter alle kanten op te draaien, maar nu ik het ook thuis doe, begint ze het steeds leuker en lekkerder te vinden. Ik doe het 's avonds voor het badje. Daarna de fles en dan slaapt ze heerlijk in!
Het klinkt een beetje zweverig, maar ik vind het mee vallen. Ligt misschien ook aan de docent die dit geeft.
Wij beginnen altijd eerst met iets te drinken en even bij te kletsen (hoe gaat het met jou en met je kleintje, hoe ging de massage deze week). Daarna kleed je je kindje uit (hij / zij moet bloot zijn, dat is tenminste het fijnste, maar mag ook met luier of rompertje nog aan, maar is misschien minder prettig, dit ligt helemaal aan je zelf en aan je kind). Daarna ga je lekker zitten, met je kind op je blote benen (mijn dochter wil dat niet, dus ligt ze tussen mijn benen, en als ik het 's avonds thuis doe ligt ze op de commode). Er wordt rustgevende muziek aangezet (met o.a. een vertraagde hartslag, klinkt in het begin een beetje gek, maar went snel). Dan ga je met een lekker olie je kind masseren. Elke week doe je iets meer. Wij begonnen de eerste les met alleen de voorkant, bij les twee kwam ook de achterkant er bij en bij les drie deden we ook het gezichtje. Volgende week krijgen we een stukje baby-yoga en de laatste keer wordt alles herhaald.
Ik vind het erg leuk om te doen en ik zie mijn dochtertje tijdens het masseren steeds rustiger worden! Eerst ligt ze nog te wiebelen en te draaien, maar op een gegeven moment ligt ze echt te genieten! Als ik thuis ben, dan zing ik erbij, dat houdt haar aandacht erbij.
Veel plezier met je cursus, ik vind het echt een aanrader!
Groetjes van Marieke