Shantala babymassage

Hoi,

Sinds drie weekjes volg ik zo'n cursus babymassage, bij m'n docente van Samen Bevallen. Zij doet sinds kort de opleiding om dat ook te mogen gaan geven (babymassage dus), daarom kunnen mijn dochtertje en ik als proefkom=nijn hier gratis aan mee doen!
Ik vind het erg leuk. De eerste keer lag m'n dochter alle kanten op te draaien, maar nu ik het ook thuis doe, begint ze het steeds leuker en lekkerder te vinden. Ik doe het 's avonds voor het badje. Daarna de fles en dan slaapt ze heerlijk in!
Het klinkt een beetje zweverig, maar ik vind het mee vallen. Ligt misschien ook aan de docent die dit geeft.
Wij beginnen altijd eerst met iets te drinken en even bij te kletsen (hoe gaat het met jou en met je kleintje, hoe ging de massage deze week). Daarna kleed je je kindje uit (hij / zij moet bloot zijn, dat is tenminste het fijnste, maar mag ook met luier of rompertje nog aan, maar is misschien minder prettig, dit ligt helemaal aan je zelf en aan je kind). Daarna ga je lekker zitten, met je kind op je blote benen (mijn dochter wil dat niet, dus ligt ze tussen mijn benen, en als ik het 's avonds thuis doe ligt ze op de commode). Er wordt rustgevende muziek aangezet (met o.a. een vertraagde hartslag, klinkt in het begin een beetje gek, maar went snel). Dan ga je met een lekker olie je kind masseren. Elke week doe je iets meer. Wij begonnen de eerste les met alleen de voorkant, bij les twee kwam ook de achterkant er bij en bij les drie deden we ook het gezichtje. Volgende week krijgen we een stukje baby-yoga en de laatste keer wordt alles herhaald.

Ik vind het erg leuk om te doen en ik zie mijn dochtertje tijdens het masseren steeds rustiger worden! Eerst ligt ze nog te wiebelen en te draaien, maar op een gegeven moment ligt ze echt te genieten! Als ik thuis ben, dan zing ik erbij, dat houdt haar aandacht erbij.

Veel plezier met je cursus, ik vind het echt een aanrader!

Groetjes van Marieke
 
Ik heb het gedaan, het is vreselijk leuk. Ook goed voor je kleintje, wordt hij/zij bewust van zijn/haar lichaam, aangezien je deze stimuleerd. Men zegt ook dat de zuurstof opname vergroot en op lange termijn de zelfvertrouwen groeit (bij frequent masseren). In Almere (via Zorgbureau) zijn de kosten € 99,-- voor 4 lessen van 2 uur, waarvan je 75 % vergoed krijgt via Agis Zorgverzekeraar.

 
Ik vond het erg duur! Na afloop vonden alle deelnemers dat we dit ook wel uit een boek hadden kunnen leren, of in 1 bijeenkomst. (We zaten bij een erkende opleiding van 4 lessen). Het resultaat is wel leuk trouwens
 
Ik vond het erg leuk en jammer dat het weer over was.
Ik masseer mijn kleine man nog (bijna) elke dag en hij gaat steeds meer ontspannen (helaas wordt het slapen en zijn darmen er niet beter van)
 
Hoi,
Ik volg momneteel ook de massage cursus en ik vind het erg leuk. Ook m'n zoontje vind het prettig. In het begin hield hij het niet zo lang vol maar hoe vaker ik hem ook thuis masseeer hoe fijner hij het vindt.
Daarnaast heeft hij nogal veel last gehad van darmkrampjes en mede door deze curus is dit minder geworden. Je krijgt goede tips en ook het contact met andere jonge moeders is prettig. Succes
 
Terug
Bovenaan