Shit dani eet geen warm eten!!!

We zijn paar weken geleden begonnen met potjes groente om te laten wennen....
De eerste keer hadden we worteltjes dat vond hij heerlijk en at best veel op....
De vlgde dag kreeg hij bloemkool vanaf die tijd zijn zn kaken opslot gegaan en eet hij niks meer van warme hap... als hij al in de pijling heeft van ow... avond daar komt dat eten weer aan... gaan zn kaken opslot en zn hoofdje draait weg!
Zelfs de worteltjes vindt hij niet meer lekker!???
We proberen t elke dag gewoon weer maar lukt ons niet om er iets in te krijgen.....

Iemand tips of ideetjes??

Haha heb hem trouwens vandaag voor de eerste keer echt boos gezien LOL.... Hij had een korstje brood om op te knauwen maar die wilde ik even goed doen in zn handje NOUUUUUU hahaha wat heeft dat menneke pit in zich hahaha wist ik niet...... hij was kei kwaad tot ik er weer vanaf bleef.. dus ff plagen paar keer aangeraakt nou een wilde tijger was er niks bij LOL....

Groetjes JOyce
Dani a.s. zaterdag 6 mnd

Hoihoi!
Hihi geweldig als je het karakter van je kind gaat zien!

Over de warme prak. Misschien een idee om verse gekookte groenten in zijn hand te geven. Zodat hij spelenderwijs het in zijn mondje kan stoppen. Spercibonen, wortel of brocolie zijn heel handig daarvoor. De groente niet te hard/ zacht gekookt anders lukt het hem niet er goed van te eten.
Ene gewoon laten spelen en vooral niet dwingen om te eten.
De houding afgeven dat hij mag spelen met het eten. Werkt hier erg goed nl.

Maar krijgt hij geen tandjes ofzo dat zijn mondje zeer doet???
Sterkte ermee!

Dank je... ga het eens proberen.... met worteltjes enz.:D

En tandjes zijn wel in aantocht jaaa dus kan goed zijn dat hij er last van heeft!! Hele goeie... zal er eens op letten.. bedankt!

Groetjes Joyce

wat betreft dat karakter dat herken ik wel van fleur...als die ons ziet eten en je geeft haar een stukje wordt ze echt ontzettend boos als ze daarna niet meer mag..:D haha eigen willetje:D

Als je hem nou 's ochtends zijn groente geeft. Of misschien als het koud is? Mijn dochtertje had ook een afkeer van warme hap, maar als het koud was, at ze het wel (raar maar waar)

Olivia weigerde de bloemkool ook! De keren daarop keek ze dan ook wantrouwig naar de groentehap, maar at het wel toen ze merkte dat ze dat wel lekker vond.
Misschien een hapje fruit proberen en dan als tweede hap de groente?

Terug
Bovenaan