shoppen in Amsterdam

Hoi,

Ik wil binnenkort naar Amsterdam om daar eens lekker te gaan shoppen voor de baby. Wie weet leuke adresjes die ik zeker niet moet missen?
Bedankt weer!

Groetjes Claudia
10 september
 
In de Beethovenstraat zit Sterre & Tijl (leuke namen ook!!). Hebben hele leuke dingen voor de kinderkamer, maar ook kleding. Niet goedkoop, maar je kunt er zelf ook leuke ideeën op doen. In dezelfde straat zit ook de Nijntje-winkel, met vanalles en nog wat van Nijntje. Ik vind verder trouwens de Prenatal bij de Arena werkelijk fantastisch. Mega-groot (2 grote verdiepingen) met leuke kinderkamers. Maar goed, misschien zat je zelf meer aan de Kalverstraat te denken....Daar zit volgens mij niet echt iets leuks...
 
In de Bosboom Toussaintstraat 22 zit De Geboortewinkel, heel leuk maar niet goedkoop, zie ook www.degeboortewinkel.nl Verder: Broer en Zus op de Rozengracht 104, zie ook www.broerenzus.nl en De Bijenkorf heeft ook veel leuke kleertjes, vind ik. Bam Bam in Magna Plaza (Nieuwezijds Voorburgwal) heeft prachtig houten speelgoed.
Veel plezier gewenst!
 
wat heel erg leuk is. Kinderkledingzaak Azuro op de pc hoofdstraat en op de overtoom zit ook nog een hele leuk winkel kan alleen even niet op de naam komen. Maar neem wel flink wat geld mee.
 
Hoi Claudia,

Weet niet precies wat je allemaal wilt hebben en wat je budget en beweegruimte (auto, parkeren, tram, dikke buik, wie draagt de tassen etc) is, en het is noagal verspreid, maar vooruit...

Mocht je naar de Bosboom Toussaintstraat (geboortewinkel) gaan, kijk daar dan ook in de babykamerwinkel (kan niet missen, klein straatje) en Wollepop met soms hele leuke tweedehands/nieuwe spulletjes. Als je dan de hoek om gaat (1e Constantijn Huygensstraat) richting Zuid, kom je langs Goochem (leuk houten speelgoed) en dan op de hoek van de Overtoom bij het Schooltje (prijzige kleding, nu uitverkoop); almaar rechtdoor kom je bij de PC Hooftstraat (Azzurro): op de hoek links zit Oililly, ernaast (Van Baerlestraat) Petit Bateau en nog verder door zit na het museumplein aan de rechterkant nog een sjieke kinderkamerinrichtingswinkel waar ook wel kinderwagens worden verkocht. Op weg naar de ring kijk je nog even bij Sterre en Tijl & Nijntje in de Beethovenstraat, maar je bent dan toch al hartstikke blut.

Alternatief is een rondje Zuid, en dan pak je ook mee: de Zaailing (antroposofisch speelgoed, veel leuke houten spulletjes) in de Ruysdaelstraat dan rechtdoor naar de Albert Cuijp, daar zit links voorin (10e pand ofzo) een leuk kinderkledingzaakje (ze hebben ook spullen buiten staan), wip je nog even langs de HEMA op de Ferdinand Bol (puinbak ivm Nood-Zuidlijn) en dan richting de kinderwinkel Sterk op de Ceintuurbaan. Richting Ring Beethovenstraat, blut.

Je kunt ook je heil buiten de ring zoeken (wel zo praktisch met vervoer en parkeren) met Prenatal Arena en dan loop je ook nog de IKEA binnen; vergeet dan ook niet de Prenatal Discount (ik meen Osdorpplein).

Veel plezier.

groetjes,
Michelle.



 
En 'Kits en Diezijn' heeft de meest leuke accessoires/speelgoed, verkleedkleding of gewone kleding (niet al te veel, wel origineel). Zit op de Rijnstraat, aan het einde richting de Amsteldijk/A2.
 
Terug
Bovenaan