sielig en iui??

hallo meiden,
heb gisteren een hsg gehad, gelukkig is het kwa pijn mee gevallen, was natuurlijk niet echt prettig. volgens mij zag het er wel goed uit, dat was de reactie die ik hoorde. over 2 weken krijgen we de officiele uitslag, en dan gaan we starten met (de procedure vooraf aan ??)iui. ben wel opgeluchtdat er niks engs gezien werd, alleen merk ik dat er zoveel spanning in mijn lijf zit, en ik reageer alles uit op manlief, ik irriteer me zo snel. ben ook gruwelijk jankerig, en ja nu is er weer een vriending meteen in 1x zwanger, soms heb ik het gewoon even niet meer. Ik merk dat mijn man niet meer weet wat hij met mij aan moet. En nu ben ik ook afgelopen maandag de afspraak vergeten met mijn homeopaat (die mij altijd even de boel helpt relativeren), en nu kan ik pas terecht in januari!!dus nu moet ik het zelf doen, alles op een rijtje zetten. ..voel me soms best wel sielig!!een vriendin vroeg of ik mee ga naar de yoga, misschien wel een goed plan???

Lill ik zag dat je gestart was met iui, met hormoonstimulatie las ik, ik hoop voor jullie dat het meteen raak is.ik las dat je ervaring van het moment wel goed was. moest je voor de inseminatie dan een paar dagen achter elkaar langs om te kijken (echo) of de ovulatie er aan kwam,of.. ben beniewd.

dankjewel voor het uitjanken!!
liefs simone

Hoi Simone,

Fijn voor je dat je eileiders blijkbaar schoon zijn! Is toch altijd weer een opluchting he.

Wat een goed idee van je vriendin om je mee naar yoga te slepen, doen hoor!!
Het heeft mij veel goed gedaan doordat je echt even 'los' bent van alles en heerlijk ontspant (en als een roosje slaapt daarna...), dus ook alles beter kan relativeren en dus minder irritaties. Ook fijn voor manlief dus!

Groetjes, Suus

Ha Simone,

Volgens mij gingen wij in het begin ongeveer gelijk op, tenminste we gingen in dezelfde periode voor de eerste keer naar de gyn. Zie dat het bij jou allemaal wel in een redelijk rap tempo gaat. Bij mij gaat het iets minder snel. We krijgen vanmiddag pas de uitslagen van het bloed- en zaadonderzoek.

Dat je zo gespannen bent, is niet vreemd. Het is ook allemaal niet niks iedere keer die onzekerheid, het wachten en rekening houden met je omgeving (waar iedereen zomaar zwanger lijkt te worden). En dan vergeet je ook nog je afspraak bij de homeopaat... Volgens mij moet je nu juist echt even voor jezelf kiezen. Yoga met een vriendin lijkt me wel een goed idee.
Succes!

Gonnie

Hoi Simone,

Het is erg herkenbaar dat je geprikkeld kan zijn op alles en op je omgeving, en op manlief! Het huilen staat me af en toe nader dan het lachen. Ik zit nog niet in de medische molen hoewel we al wel vanaf juli 2003 aan het proberen zijn om zwanger te worden. We zijn er niet aktief mee bezig, we hebben zoiets van, we zien het wel. Mar nu de maanden gaan verstrijken wordt het er niet makkelijker op. En zeker als mensen in je omgeving zwanger worden en elke de vraag krijgen of wij een kinderwens hebben, want niemand weet het in onze omgeving. Dan maar elke keer een smoes bedenken dat het wel een keertje komt dat we nog tijd zat hebben. Ik ben 32 jaar,dus we hebben helemaal geen tijd zat. Meid, ik ben bang dat ik er ook niet onderuit kom om de medische molen binnenkort in te gaan, maar wat je beschrijft is ook erg herkenbaar voor mij.
Ik hoop dat je wens vlug zal uitkomen!
Groetjes van Lena.

Hoi Simone,

Ik moest idd een aantal keer naar het zh om echo's te laten maken, en er zaten twee joekels van follikels voor de iui... die waren echter net gesprongen voor de inseminatie.... dus nu maar hopen dat het raak is.... pffff het wachten duurt het langst en is het moeilijkst. Morgenochtend naar het zh om bloed te laten prikken en dan mag ik vrijdag bellen voor de uitslag... zwanger of niet.....

Ik voel me niet zwanger ofzo... voor zover je dat zou kunnen voelen... maarja ze hebben het weleens over vrouwlijk voorgevoel..... ben bang dat het niet raak is want ik heb geen stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat het wel zo is..... afwachten maar...

De inseminatie zelf is me idd enorm meegevallen, heel persoonlijk allemaal, en die vrouwen zijn ontzettend aardig!

Bij mij was ook alles goed. Ik kreeg dat gelijk na de kijkoperatie al te horen en er was geen wachtlijst voor iui dus in augustus de operatie gehad, in september naar de gyn voor een gesprek en eind september begin oktober al gestart met de hormonen.... moet je zien, het is nog geen november en ik krijg al bijna de uitslag...... ohhhhhhhhh ben zo zenuwachtig!!!

Hoop voor jullie dat het allemaal niet te lang hoeft te duren en dat je snel zwanger mag raken!!!

Liefs Lill

Terug
Bovenaan