signalen

Hoi allemaal,

Ik lees hier veel over zwangerschapsverchijnselen, maar ook dat je lichaam je voor de gek kan houden. Wat zijn nou eigenlijk zwangerschapsverchijnelen en wat zijn gewoon tekenen dat je lichaam zich moet aanpassen na het stoppen van de pil?? Ik heb namelijk al een paar dagen ontzettend last van gevoelige tepels, heb een harde onderbuik en last van steekjes, krampjes. Wie weet hier meer over????

Liefs Vanessa
 
Heel moeilijk te zeggen... helaas bestaat er niet een lijstje dat je af kunt kruizen en als je alles hebt,dat je dan zwanger bent...was het maar waar!
de enige zekerheid die je kan vertellen of je zwanger bent is een positieve test.
de een is misselijk,steken in de borsten etc etc en is niet zwanger en de ander heeft nergens last van (komt meestal later) en is hartstikke zwanger.
zo verschillend kan het dus zijn. en inderdaad schrijven ze die verschijnselen toe aan het stoppen met de pil als je niet zwanger bent.
hopelijk ben je iets wijzer, al is hier niet een kant en klaar antwoord op.
succes!
 
Hoi Vanessa,

Ik heb na het stoppen met de pil veel last gehad van allerlei kwaaltjes die wel heel sterk leken op een zwangerschap. Bij mij heeft dat 10 weken geduurd. Van de pil kreeg ik pijn in mijn onderbuik (alleen linkerkant), zere borsten, droge ogen, moe en misselijk. Na 10 weken heb ik mijn eisprong gevoeld en waren de klachten over. Toen ik voor de 2e keer mijn eisprong heb gevoeld ben ik zwanger geraakt en ik ben vandaag precies 10 weken.
De klachten die ik toen kreeg lijken wel op die van de pil maar waren veel heftiger. Ik had al snel na de bevruchting zere borsten, ik voelde ze haast groeien (dus echt van binnenuit) en het leek alsof mijn tepels in de fik stonden. Ik werd heel misselijk als ik niet op tijd at en had net nieuwe lenzen, maar het leek wel of ze jaren oud waren. Ook vrij kort na de bevruchting kreeg ik een soort ongi-krampen in mijn hele onderbuik die er bijna voortdurend waren. Pas later in de 5e of 6e week moest ik meer plassen en werd ik heel moe. Ook mijn eetlust begon toen te veranderen (eten? Bah!). Nu wordt het allemaal weer wat beter, gelukkig en kan het grote genieten beginnen!

Ik hoop dat dit je wat duidelijkheid geeft. Ik heb het geluk gehad dat ik maar 3 keer ongesteld ben geweest na het stoppen met de pil. Ik hoop dat jij net zoveel geluk hebt!

Liefs Kiki

P.S. Mijn vriend is in die laatste cyclus begonnen met het slikken van een multi-vitamine preparaat van het Kruidvat waar o.a. zink in zit. Zink schijnt de bewegelijkheid van de spermacellen te bevorderen.
 
Hoi Vanessa,

Ik herken de verschijnselen. Vorige maand ben ik ook met de pil gestopt en ik had ook gevoelige borsten en krampen in mijn buik. Ik hoopte ook dat het zwangerschapsverschijnselen waren.
Maar helaas, gisteren ben ik ongesteld geworden.
Ik hoop voor jou dat het wel raak is.

Groetjes Iza
 
He meiden,

bedankt voor de reacties, ik vind het ook erg leuk dat de zwangeren hun ervaringen delen!

Kiki, heel veel plezier met je zwangerschap, geniet ervan!

Liefs Vanessa
 
Terug
Bovenaan