sijmprop????

hai

Volgens mij ben ik net mijn slijmprop kwijtgeraakt.
was echt dikke slijm met van die rode bloederige draadje erin.
Ik weet dat het weer kan aangroeien maar bij mijn vorige zwangerschappen verloor
ik het vlak voor de bevalling.

Deze moet echter nog lekker blijven zitten.
als ik echt weeen krijg bel ik de gyn wel.

groetjes 4 kidz

Lijkt me wel een beetje eng, maar zou het misschien te maken kunnen hebben met de spanning uit je andere topic?
Ik zou als ik jouw was toch even de gyn bellen, misschien heeft deze een logische verklaring voor het fenomeen???

Succes!

Tijdens de zwangerschap vormt zich een slijmprop in je baarmoedermond. De slijmprop voorkomt infecties van je baarmoeder en je ongeboren baby. De slijmprop zal blijven zitten tot kort voor je bevalling.

Als de bevalling er aan staat te komen wordt de baarmoederhals opgerekt en zachter. De slijmprop kan hierdoor loskomen en uit worden gestoten. Veel vrouwen vinden een snottig hoopje in het ondergoed of in het toilet. De slijmprop is een draadachtige en plakkerige afscheiding. Het kan er in één keer uitkomen, maar het kan ook beetje bij beetje uitkomen waardoor je het niet eens zult opmerken.

Soms bevat de slijmprop bruine, roze of rode bloedstreken. Dit is normaal. Je hoeft je daar geen zorgen om te maken tenzij er ook veel bloed bij vrijkomt. (Als er meer dan een paar theelepels helderrood bloed meekomen.)
Het klopt dat de bevalling begint nadat de prop vrijkomt, maar er is geen vast tijdstip waarop de prop vrijkomt en hoelang de bevalling daarna nog op zich zal laten wachten.

Sommige vrouwen raken het al vroeg in het derde trimester kwijt terwijl het bij anderen pas vrijkomt als de bevalling begint. Tussen het verliezen van de slijmprop en de bevalling kunnen dus nog weken zitten.

Wow Hilal, wel een beetje een "vies" plaatje, maar wel een zeer duidelijke omschrijving, hopelijk heeft 4kidz er iets aan!
Ikzelf heb weer wat geleerd, haha!

groetjes
Sas

Hee meiden

hilal bedankt, ik had dat ook net opgezicht,
enn zag net jouw antwoord.
Ik wist wel dat het nog een hele tijd kan duren voordat de bevallling begint
en heb zelfs vernomen dat het weer aangroeid.

Ik heb wel last van buikpijn en laag in me rug.
Ben blij als ik weer in nederland ben.
3 kids alleen en rustig aan doen gaan ook niet samen.

de jongste zijn 3 en 2 jaar en best wel actief dus echt druk druk druk.

Sas ik maak me best wel druk om van alles dat zou er ook mee te maken kunnen
hebben maar de gyn adviseerde me om rustig aan te doen maar wat ik hierboven al zei. hoe?   als ik   in nederland ben neem ik het ervan..!!!!

BEDANKT VOOR DE REAKTIE

liefs 4 kidz

Hilal onze persoonlijke zwangerschapswikipedia hihi.

Nog even binnenhouden hè de baby...Ik las toevallig in een tijdschrift dat je de slijmprop idd al weken voor de bevalling kunt verliezen. Zo'n duidelijk plaatje zat er echter niet bij. Herkenbaar wel, maar ook wat onsmakelijk. Zeker voor het ontbijt .

Groetjes Sacha

Terug
Bovenaan