Similac: goedkoop maar slechter???

Loïs heeft altijd Nutrilon forte voor hongerige baby's gehad... maar dit is verschrikkelijk duur! Nu gaat het een stuk beter en we willen nu proberen overdag  gewoon standaard melk te geven en voor de nacht en 's morgens vroeg  Nforte. Ik heb gekozen voor similac omdat dit de goedkoopste is, maar vooral omdat deze oliën bevat die de ontlasting soepel houden, Loïs heeft snel harde poep. er is geen ander merk die deze speciale olien heeft en redelijk betaalbaar is!

Nu lees ik op de Nutrilon verpakking grote verhalen over immunofortis en prebiotische vezels. Op de similacverpakking wordt wel gesproken over ondersteunen van het afweersysteem, maar niet over prebiotische vezels. Betekent dit dat similac slechter is of dat het bouwstoffen mist? of gaat Nutrilon alleen prat op mooie verhalen en dure termen zodat iedere moeder zich bijna schuldig voelt als ze voor goedkoop kiest? Ik neem aan dat ook similac gewoon voldoet aan de strenge nederlandse eisen voor babyvoeding?

Hoe denken jullie erover?
 
Similac is even goed hoor! Staat juist voor moeilijke poepertjes erg goed bekend.
Die 'prebiotische' rimram van Nutricia is vooral reclamepraat. Het zijn gewoon langeketensuikers die in alle merken zitten (alleen heeft die van hun een patentje). Dat ze echt nu hebben is nooit bewezen.

(Bel voor de lol eens met Nutricia en vraag of je de referenties mag hebben van het onderzoek dat achter de term 'wetenschappelijk bewezen' op de verpakking zit...)
 
Ze zijn al wel al lang met onderzoek bezig hoor bij nutricia. Een vriendin heeft daar een half jaar geleden ook nog aan mee gedaan en die onderzoeken zijn er nog steeds.
Maar goed dar ging het niet om. Volgens mij zijn de goedkopere voedingen echt niet slechter hoor. Ook inderdaad ivm met alle eisen waar ze aan moeten voldoen. Ze zijn dus zeker wel goed voor je kind anders mogen ze het niet verkopen.
 
quote: marian24 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-06-2009 10:01:20'));

Ze zijn al wel al lang met onderzoek bezig hoor bij nutricia. Een vriendin heeft daar een half jaar geleden ook nog aan mee gedaan en die onderzoeken zijn er nog steeds.
Maar goed dar ging het niet om. Volgens mij zijn de goedkopere voedingen echt niet slechter hoor. Ook inderdaad ivm met alle eisen waar ze aan moeten voldoen. Ze zijn dus zeker wel goed voor je kind anders mogen ze het niet verkopen.



Klopt, ze onderzoeken natuurlijk hun producten voor ze ze gaan verkopen. Maar de wetenschappelijke referenties voor de claim dat hun vezels het immuunsysteem versterken bijvoorbeeld geven ze niet af. Als je dan zelf gaat zoeken dan kom je via bijvoorbeeld PubMed uiteindelijk alleen op een onderzoek van een mevrouw uit Wageningen waaruit bleek dat de poep van babietjes die Nutricia met vezels kregen wat meer goede bacterieen bevatte dan de poep van babietjes die Nutricia zonder vezels kregen. En er is een vermoeden dat die bacterieen misschien iets te maken kunnen hebben met het immuunsysteem, al is dat nog niet aangetoond.
 
Hoi
Er is inderdaad wel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, daar hebben wij namelijk aan mee gedaan. Bij ons ging het uit van de kinderartsen van het UMCG maar ook andere universitaire ziekenhuizen hebben meegedaan. Alleen in de provincie groningen deden er al 500 baby's mee.
Wij doen nu mee aan het vervolgonderzoek waarin men onderzoekt of er ook op langere termijn minder eczeem en allergieen voorkomen bij de kinderen die de nieuwe nutrilon voeding hebben gekregen. Mijn zoontje had de oude voeding gekregen, dat kregen we achteraf te horen natuurlijk.

En over simulac, volgens mij moet dat prima voeding zijn. Mijn zoontje had wel meer last van darmkrampjes dan bij nutrilon. En ik kon het wat moeilijk krijgen hier bij de winkels waardoor het niet praktisch was voor ons.
Het schijnt dat de kruidvat voeding ook erg goed moet zijn, is ook een optie.

Groetjes
Martine
 
Terug
Bovenaan