Similac: goedkoop maar slechter???

Loïs heeft altijd Nutrilon forte voor hongerige baby's gehad... maar dit is verschrikkelijk duur! Nu gaat het een stuk beter en we willen nu proberen overdag  gewoon standaard melk te geven en voor de nacht en 's morgens vroeg  Nforte. Ik heb gekozen voor similac omdat dit de goedkoopste is, maar vooral omdat deze oliën bevat die de ontlasting soepel houden, Loïs heeft snel harde poep. er is geen ander merk die deze speciale olien heeft en redelijk betaalbaar is!

Nu lees ik op de Nutrilon verpakking grote verhalen over immunofortis en prebiotische vezels. Op de similacverpakking wordt wel gesproken over ondersteunen van het afweersysteem, maar niet over prebiotische vezels. Betekent dit dat similac slechter is of dat het bouwstoffen mist? of gaat Nutrilon alleen prat op mooie verhalen en dure termen zodat iedere moeder zich bijna schuldig voelt als ze voor goedkoop kiest? Ik neem aan dat ook similac gewoon voldoet aan de strenge nederlandse eisen voor babyvoeding?

Hoe denken jullie erover?

Hey,
ik weet wel een beetje over dit onderwerp maar ik ben geen deskundige. Ik doe onderzoek naar het effect van prebiotische vezels in babyvoeding. Men probeert babyvoeding steeds meer te verbeteren om het meer op de natuurlijke moedermelk te laten lijken. Van prebiotische vezels is bewezen dat ze een functie hebben en dat ze ook in moedermelk zitten. Ze zorgen dat bacteriën in betere verhoudingen (gezond vs.ongezond) in de darmen groeien. En  bevorderen ook het immuunsysteem, voorkomen infecties en  allergieën. Prebiotische vezels dienen als voeding voor darmbacteriën en hebben daarentegen geen voedingswaarde voor je kind. Als er teveel slechte bacteriën in de darmpjes krijgt dan krijgt het meer last van krampjes. Er wordt momenteel nog veel onderzoek gedaan naar de verhoudingen/hoeveelheden vezels die er in kindervoeding moet komen en wat voor soort vezel beter is. Nutrilon gaat in Nederland (vind ik)  voorop in deze onderzoeken.

Terug
Bovenaan