Similac

Hoi Dames!

Ik schaam me een beetje , ik wil natuurlijk net als iedereen het beste voor mijn kindje. MAar ik heb voor daantje 2 blikken voeding van het merk Similac gekocht. Een stùk goedkoper dan Nutrilon 1, en er gaat meer uit het blik. Mijn redenatie is dat alles wat in de supermarkt te koop is (een gewone supermakrt-niet de Aldi ofzo), toch goedgekeurd moet zijn?? Volgens mij kan het bijna niet zijn dat het 'slechte' voeding is?

Toch voel ik me wel een beetje een slechte moeder, die haar kind 'goedkoop' spul geeft, maar ik denk echt dat het qua kwaliteit niet veel kan uitmaken ....toch? hihi.

Wat vinden jullie?Iemand bekend met het merk?  Ik denk dat ik het eens bij het CB vraag....

Groetjes
Astrid

Hee Astrid!

Daar hoef je je toch niet voor te schamen?! Ik heb geen ervaring met Similac, maar toen Amy ook nog borstvoeding kreeg, kreeg ze af en toe een flesje met kant en klare Nutrilon. Daarna ben ik toen overgegaan op Nutrilon poeder. Maar nu krijgt Amy Friso. Dat scheelt 3 euro per bus. En dat vind ik ook best veel. En Amy reageert prima op de Friso. Ze heeft geen last meer van krampjes, en ook de overstap van Nutrilon naar Friso ging zonder problemen.
De flesvoeding moet aan allerlei wettelijke eisen voldoen, dus het ene merk zal echt niet slechter zijn dan het andere merk!

Groetjes Lilian

Oh jeetje, daar hoef je je toch niet voor te schamen.. Similac is hartstikke goed, m'n oudste zoontje heeft dat altijd gehad, en hij is goed opgegroeid. Bij Jim heb ik ook eerst Similac geprobeerd, ging goed, maar vond 'm zo schuimen. (bij Kevin mocht ik nog voor 24 u maken). En bij het kinderdagverblijf hebben ze Friso. Dus ben ik overgestapt naar Friso en daar doet Jim het beter op. Ontlasting gaat beter dan bij de similac.
Maar similac is net zo goed als nutrilon. Nutrilon is gewoon een bekender merk, daarom kunnen ze meer voor de flesvoeding vragen. Dat geldt toch bijv ook met coca cola? Zelf vind ik die van de lidl lekkerder en die is veel goedkoper, maakt toch niet uit?

Dus, je bent en blijft gewoon een goede moeder, hihi...

Het maakt echt niet uit waar je de voeding koopt hoor! Voeding die verkocht word moet aan wettelijke eisen voldoen er op babyvoeding wordt streng gecontroleerd. Dus zelfs als je de voeding bij de aldi zou kopen maakt het nog niets uit, die moet ook aan die eisen voldoen. Ik gebruik voor Yara de voeding van de kruidvat, die is ook stukken goedkopen dan bv nutrilon. Je moet ook aan je portemonnee denken toch?! En ze groeit er goed op!

Ik begrijp wel waarom Nutrilon duurder is......anders  komt de topman  van Numico niet aan zijn 14miljoen euro bonus dit jaar!!!!!!
Je moet gewoon goed naar je kindje kijken en als hij/zij het goed doet op de goedkopere voeding is dat toch prima!

Terug
Bovenaan