Simoon, hoe is het bij de gyn gegaan?

Hai Inge,

Wat fijn toch die belangstelling hier! Voelt toch wel goed...kan je tenminste wat delen etc..

Wel wij kwamen t ziekenhuis uit met een big smile hoor!
Wij zien het weer allemaal rooskleurig zitten en hopen op een "liefdes baby"...
Het zaad was namelijk verbeterd..nog niet zo dat het boven de term slecht uit kwam..maar t is wel beter dan de vorige keer...En tja voor een wondertje heb je natuurlijk maar 1 zaadje nodig die de juiste weg weet te vinden... Dit zaadje gaan wij nog 2/3 maanden de kans geven...
En volgens mij mag ik jou misschien ook wel bedanken, want enige tijd geleden heb ik hier s een oproepje geplaatst en volgens mij heb jij hierop gereageerd met de tip van extra vitaminen en zink...Het is uiteraard niet bewezen, maar de kwantiteit is wel vooruitgegaan..de kwalititeit niet bepaald..maar das wel mooi! Geeft de burger moed.

Oke nu zal ik duidelijker zijn, want je leest het voorjaar hier nu wel tussen de regels door..een beetje gaotisch etc..

De gyn begon direct over de uitslag; hij gaf aan dat er enigzins verbetering was vastgesteld, enigzins want de uitslag was nog niet voldoende te noemen...Zijn voorstel was dus wel beginnen met inseminatie, maar de gyn legde uit dat hij zich ook goed kon voorstellen dat we dit goed tot ons door wouden laten dringen.. Zo stelde hij dat als je er eenmaal in zat , dat het moeilijk terug stappen was... (medische molen)dus eerst 2/3 maanden zelf proberen, wel in de komende cyclus ronde nog een samenlevingstest (kan ik weer mooi bepalen wanneer ik op mijn vruchtbaarst hoop te zijn),dan de kijkoperatie ;  daarna 6 IUI pogingen en als daar geen resultaat in viel te behalen door naar IVF.

We hebben een heel fijn en uitgebreid gesprek gehad, en t heeft ons veel moed gegeven, ik bedoel bij jullie is het spontaan ook   gelukt..en de gyn zei ook dat je maar 1 zaadje hoefde te hebben voor een bevruchting...wel die is vast wel een keer aanwezig..
Tja en wat ik bedoel met "liefdes baby" is dat (ik denk wij allemaal) het liefst toch een kleine zonder al teveel hulp krijgen, zo natuurlijk mogelijk...Niet dat er anders overigens niet sprake is van Liefde....begrijp mij niet verkeerd..

Oke het voelt dus wel goed aan zo, nog even uitstel van executie, om eerlijk te zijn zou het mij toch wel een beetje te snel zijn gegaan hoor zo alles achter elkaar..
En nu hebben we ook een rustiger gevoel, als t nu nog niet lukt; dan helpen ze ons wel...

Zo dat was een heeeeeeel verhaal...
is jou trap al klaar????

P.S. NOD is aankomende woensdag hoop stiekum uiteraard weeeeer op iets  anders...zoals elke maand...de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Groetnis simoon

Heee Simoon!

Wat een goed nieuws zeg! En wat fijn dat de gyn. zo de tijd voor jullie nam. Dat gebeurd ook niet altijd helaas.
Ben blij om te horen dat de zink ed misschien iets geholpen heeft. Kwaad kan het in ieder geval niet. Mijn man gebruikt het nog steeds.
2 maanden na zijn eerste vitamine boost werd ik zwanger dus you'll never know!

Jullie gaan het dus eerst een paar maandjes zelf proberen. Wie weet is de IUI dan inderdaad niet mee nodig. Dat zou geweldig zijn hoor!

Mijn trap is een drama. Ik moet zo weer verder maar ik ben gebroken. Paar nachten erg slecht geslapen.

lfs inge

Kan t me goed voorstellen dat je nachten enigzins gebroken worden door alles in en om je heen... T wordt tijd dat het voorjaar doorbreekt...allemaal afleiding...en in mei iedereen een bevrucht ei!
Ja..om eerlijk te zijn vinden wij het wel lekker om nog effe te wachten met dat ziekenhuis gebeuren...er gebeurt nu ook zoveel om ons heen..wij zien dit wel effe als "een rustig aan doen periode".   Nu even de tijd voor ons samen nemen, geen spanningen rond t zwanger worden..effe luchten. Klinkt zwaar, zolang zijn we nou ook niet bezig (nou ja zo voelt t niet aan) ..maar effe een beetje afstand nemen voelt voor mij wel goed aan..afgelopen maand was ook een stuk relaxter doordat we voorgelicht waren door de gyn dat zwanger worden na de HSG afgeraden werd...Het moeten was eraf..en wij genoten wel wat meer van elkaar en in bed...  Weer effe gewoon doen..
Vol goede moed dus verder!

Heb jij je trap al af??
K moet zelf ook weer nodig in t huis aan t klussen, karweitjes afmaken waar k ooit aan begonnen ben...Volgende week maar s... Heb eerst maar een nieuwe hobby opgepakt om uit te proberen.. K ga s op wat anders rijden ...paard..Morgen heb k m'n eerste les...

Hee!

Dat van niet zwanger worden na een HSG is nieuw voor mij. Tegen ons werd juist gezegd dat we het vooral moesten doen aangezien ik extra vruchtbaar was.
Hoe lang moeten jullie wachten?

Zo te lezen weten jullie heel goed wanneer er een stukje rust ingebouwd moet worden. Maar goed ook anders hou je het echt niet vol. Wij doen dat ook af  en toe hoor.   Ik wil niet zo'n zwaar gefrustreerd stel worden.

Nu zit ik trouwens wel even in de stress. Ik met mijn grote mond dat ik niet zwanger was na mijn IUI. (ik dacht het zeker te weten)
Nou zondag NOD en nu echt pijnlijke borsten, afscheiding is weer terug en ik ben hondsberoerd. Het wordt dus even erg spannend. Pffffffff  

Leuk paardrijden!! Lekker weer ook om het te gaan doen!!
Ik ben benieuwd hoe het bevalt!

lfs inge

Hi inge,

T wordt je ook niet makkelijk gemaakt zo met die "zwangerschapskwaaltjes"...
Dacht je misschien afleiding te kunnen   vinden in de trap, roept je lichaam je weer om stil te gaan staan bij evt mogelijkheden! Ik hoop zo voor je dat dit gewoon een positieve aanwijzing voor je is!!! Dat je dus eigenlijk nog beroerder gaat worden etc... Zodat het gewoon echt waar is! Nog een kleine week afwachten (volgens mij)... Dat zal heel lang gaan duren dus...Ik ga gewoon de hele week voor je duimen!!!

Wat betreft die HSG, in mijn foldertje stond dat het wenselijk was dat er geen zwangerschap plaatsvond na de bestraling van het eitje in ontwikkeling...Afgelopen maandag heeft mijn vriend wel gevraagd aan de gyn of het evt erg was als er wel een bevruchting plaats zou vinden, de gyn vertelde dat het niet veel schade zou opleveren, maar dat ze uit voorzorg wel de waarschuwing geven.. Uiteraard geld de waarschuwing alleen voor die cyclus waarin het onderzoek heeft plaatsgevonden..

Tja en dat paardrijden..weer een afleiding...mijn zwager heeft allemaal top friese paarden en heeft mij eindelijk zover gekregen om ze tegaan berijden..een voordeel voor hem en voor mij.. Van een meisje dat leert voor het lesgeven van paarden (weet zo snel niet hoe je dat noemt) krijg ik dan prive les...Ben benieuwd dus...

Jij nog een hele fijne dag en succes met je "kwaaltjes", je maakt het super spannend zo...

Ik zie net pas staan dat zondag je NOD is...dat wordt dus nog spannender allemaal....
Hou me op de hoogte hoor!!!!! T is allemaal niet eens zo lang wachten meer...

Terug
Bovenaan