Sinds vrijdag in het ziekenhuis

Sinds vrijdagavond ligt Noa in het ziekenhuis, het wordt een lang verhaal maar dan kan ik gelijk van me afschrijven.

Donderdagavond ging Noa al heel onrustig slapen en die nacht heeft ze vanaf half 2 lopen spoken tot de volgende ochtend (ik dus ook). Om half 8 heb ik haar de fles gegeven en heeft ze weer een uurtje geslapen toen is papa er uitgegeaan zodat ik nog wat heb kunnen slapen.
Na haar ochtendslaapje haal ik haar uit bed en voelt ze warm aan, ik heb gelijk haar Temp. opgemeten en die was 37,1. maar omdat ze net wakker was en de temperatuur buiten ook rond de 30 is, heb haar de fles gegeven en daarna weer opgemeten, toen was het 37.4. Na het middag slaapje was haar temp 38 en een half uur later 38.2.
Omdat Noa 2 maanden geleden blaasonsteking heeft gehad, heeft haar ka tegen ons gezegd als zij zonder aanleiding koorts heeft moeten we gelijk naar de dokter. Dus zijn we vrijdagmiddag direct naar de huisartsenpost gegaan en na 2 uur onderzoek bleek inderdaad dat ze weer blaasonsteking heeft en dat het beter is dat we direct naar het ziekenhuis rijden omdat ze ook koorst heeft.
Dus wij thuis een nieuwe fles opgehaald voor Noa en door naar het ziekenhuis, nu is het beleid hier in het ziekenhuis dat er maar 1 ouder meemag bij de eerste hulp naar de dokter en omdat David de taal spreekt (ik ook wel maar medische termen word het toch lastiger) heb ik 2 uur in mijn eentje ind e wachtruimte moeten wachten, jeetje wat word je dan oud zeg in die 2 uur tijd. Tussendoor is David nog even geweest om een update te geven dat ze misschien 1 nachtje moet blijven.
Na alle onderzoeken bleek dat NOa een virusje in haar lijf heeft en ze daarom t-m maandag moet blijven, pffff zo heftig allemaal op 1 dag.
Ze kreeg gelijk infuus en daarnaast ook antibiotica.
zaterdag heeft ze de hele dag niks willen drinken, ik mocht haar geen moment alleen laten, terwijl ze normaal best een zelfstandig meisje is.
Sinds gister is ze koorst vrij en ik hoopte dat we daarom vandaag naar huis mochten, maar omdat ze vandaag willen starten met een antibiotica via een siroop moeten we nog 24uur blijven om te kijken of ze hier goed op reageert.

Ik ben eigenlijk wel helemaal klaar met het ziekenhuis al weet ik natuurlijk dat dit het beste is voor Noa en uiteindelijk ook voor ons. Ik ben al die dagen 24/7 bij haar geweest. En had vanmiddag met David er over dat echt wel hele heftige en intense dagen zijn geweest, vooral de vrijdag en de zaterdag!
Gelukkig is Noa voor 99% procent het wijffie weer en kunnen weer heerlijk genieten van haar gebabbel!

David heeft vandaag zijn laptop van zijn werk meegenomen, want hoe leuk de tekeningen op de muren ook zijn, ze praten nog steeds niet terug ;-)).

Ik zou blij zijn als we morgen weer lekker thuis zijn.

Tjee joh wat heftig allemaal...ik hoop dat ze goed reageerd op de ab in siroop vorm en dat ze lekker bij jullie mee naar huis.
En oooh idd dan duurt 2 uur wachten wel erg lang als er maar 1 ouder mee mag poeh hee.
Nou meid sterkte nog de komende tijd en gewoon kei goed dat jullie zo alert hebben gereageerd!
Laat je weten wanneer ze thuis is....
Denk aan jullie

liefs louise

sjee wat heftig!! Hoop dat jullie morgen lekker naar huis kunnen en dat de siroop aanslaat! Sterkte nog dat (hopelijk) laatste nachtje, wat komt dat ziekenhuis je dan je oren uit he??
Ik reed er hier v.d. week langs en had nog steeds zo'n gadver-gevoel. Zó klaar mee!
Geniet lekker van je meisje want wat doet dat gebrabbel je dan goed!!

Liefz Esz

Pfft dat is even stevig balen. En zo zielig als ze aan een infuusje liggen. Gaan ze nog wel verder onderzoek doen hoe het komt dat ze nu al voor de 2e keer blaasontsteking heeft? Loopt het misschien terug naar de niertjes? Of laten de nieren te veel eiwitten door? Heb zelf als baby ook al blaasontsteking gehad en heb het nog snel. Mijn zus had het als baby ook heel vaak en die hebben ze aan haar nieren moeten opereren omdat ze te veel eiwit door liet. Niet om je bang te maken ofzo maar een baby die blaasontsteking heeft en zeker 2 keer zo snel achter elkaar is niet normaal. Hoop dat Noa snel opknapt en dat ze mee naar huis mag. Veel beterschap.

@supertje ze zeggen dat het komt door een virus en dat bij Noa haar blaas een zwakke plek is.
Vorige keer hebben ze alleen een kuur gegeven voor de blaasonsteking en hadden ze niet gezien dat er ook een virus in haar lichaampje zat.
Vorige week was ze verkouden dus haar weerstand minder en het slaat gelijk weer op haar blaas. Nu wordt met een stevige antibiotica kuur beide aangepakt.
en Toevallig hadden we 30juni een echo voor haar nieren ivm de eerste blaasonsteking maar die was helemaal goed. Binnen een maand krijgen we nog zo echo voor haar nieren hier in het ziekenhuis.

Terug
Bovenaan